Wegener en De Persgroep: meer met minder

12-12-2014 (00:00) - Media

De Persgroep en Wegener willen zo snel mogelijk samen één bedrijf vormen. De uitgevers kwamen gisteren met hun plannen naar buiten. Daardoor verdwijnen er wel vele banen.
 
Het nieuwe concern werkt onder de naam de Persgroep Nederland. In het bedrijf komt een bundeling van 11 nationale en regionale nieuwsmerken, meer dan 150 lokale weekkranten en 5 puur digitale merken. 
 
In totaal moeten vierhonderd mensen verdwijnen, honderd meer dan verwacht. Op de redacties verdwijnen 154 banen. Bij de andere afdelingen gaan nog eens bijna 250 banen verloren, meldt Villamedia.
 
De Persgroep gaat 20 miljoen investeren in online. Zo komen er nieuwe apps. Tweede doelstelling is om meer bezoekers online te genereren. De kranten zullen overigens beduidend dikker worden met door de week 56 tot 64 pagina’s. Een speciaal katern wordt gemaakt door de redactie van het AD.
 
De samenvoeging is nog onder voorbehoud van goedkeuring van de mededingingsautoriteit ACM. Een besluit hierover wordt uiterlijk eind januari verwacht. De hoofdlijnen van de plannen zijn gedeeld met het personeel om hen te informeren over de nieuwe strategie en organisatie. 
 
Christian Van Thillo, CEO van de Persgroep: ‘Ons startpunt is investeren in de redactionele kwaliteit, want dat is het bestaansrecht van onze merken. Daarnaast moeten we kijken hoe onze nieuwsproducten slimmer kunnen aansluiten op de veranderende consumentenbehoefte. Randvoorwaarde is dat het bedrijf gezond is en helder georganiseerd. Daarover hebben we goed nagedacht.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch