Wildhitz introduceert Facebook-TV

05-09-2014 (00:00) - Media

Volgens online TV-zender WildHitz hebben televisie en sociale media het perfecte huwelijk.

De meest gedeelde berichten op Facebook hebben regelmatig betrekking op grote televisie-evenementen zoals het WK en de Video Music Awards (VMA’s). De TV-zender leidt hieruit af dat TV-kijkers graag op TV-programma’s reageren middels sociale media.


Voor WildHitz een breden om een speciale Facebook Live TV-app te ontwikkelen om zo binnen het Facebook platform te kunnen uitzenden.

Met de introductie van live televisie op het sociale netwerk heeft WildHitz een primeur. Tot deze introductie konden op Facebook alleen items worden t

eruggekeken (Uitzendinggemist.nl, YouTube) en kon er niet live worden ingeschakeld op een TV-kanaal.
Chief Marketing Officer Dave Leusink: ‘Met de introductie van onze Facebook Live TV-app is onze zender altijd in beeld op het invloedrijkste sociale media platform van Nederland. Minstens zo interessant is dat het aanbieden van live TV op Facebook ons veel nieuwe interactiemogelijkheden geeft met onze kijkers. Hiervoor gaat WildHitz binnenkort speciale TV-programma’s geënt op social lanceren. Uiteraard live, want sociale media zullen televisie dwingen om alleen nog maar sneller en interactiever te worden, zo denken wij.’
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch