WK oorzaak van 1.000.000.000 Facebook-interacties

01-07-2014 (07:57) - Media

Vanaf het begin van het WK voetbal hebben er al ruim 1 miljard Facebook-interacties (berichten, reacties, likes) plaatsgevonden door meer dan 220 miljoen mensen. 
 
Over het algemeen zijn sportevenementen erg populair op Facebook, maar het WK voetbal van dit jaar overtreft werkelijk alles. Het Facebook data-team heeft nog nooit meegemaakt dat een evenement - sport of niet - meer dan 1 miljard interacties teweeg bracht. 
 
Tijdens de wedstrijd van afgelopen zaterdag, Brazilië tegen Chili, hadden meer dan 31 miljoen mensen 75 miljoen interacties over deze wedstrijd. Deze wedstrijd was de op een na meest besproken wedstrijd op Facebook: Alleen de openingswedstrijd op 12 juni tussen Brazilië en Kroatië was meer besproken, toen 58 miljoen mensen 140 miljoen interacties hadden. 
 
De Braziliaanse spelers doen het niet alleen goed op het toernooi. Ook op Facebook scoren ze. Een foto van Neymar en Hulk heeft meer dan 2,5 miljoen likes gekregen en is al meer dan 70,000 keer gedeeld - waarmee dit de meest populaire post van een speler van dit toernooi is. Een foto van Neymar met zijn gebalde vuist heeft eveneens 2,5 miljoen likes.
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch