1 op de 5 heeft Netflix

01-10-2015 (13:18) - Media

Netflix heeft ongeveer 1,3 miljoen aansluitingen in Nederland. Bijna e´e´n op de vijf huishoudens (17%) heeft een abonnement op Netflix. Deze gebruikers maken intensief gebruik van Netflix.
 
Voor hen is het een belangrijk en veelgebruikt alternatief voor traditioneel tv kijken. Toch blijven consumenten rondkijken naar alternatieven, zoals Popcorn Time. Dit blijkt uit de Smart Electronics Monitor; een marktonderzoek van marktonderzoeksbureau Multiscope onder 6.500 Nederlanders. 
 
Deze groep kijkt gemiddeld 10,5 uur per week. Het is een belangrijk alternatief voor traditioneel televisie kijken. Een Netflix-gebruiker besteedt een kwart van zijn televisietijd aan Netflix. 
 
Vooral de series zorgen voor de populariteit van Netflix. Consumenten houden de oren en ogen open voor mogelijke alternatieven en vooral om een aanbod van actuelere films te kunnen bekijken. Drie op de tien consumenten die Popcorn Time kennen, maar het nog niet gebruiken, zijn gei¨nteresseerd in Popcorn Time.
 
Gei¨nteresseerden twijfelen vooral over Popcorn Time, omdat deze dienst illegaal is en ze niet weten of Popcorn Time virussen bevat. Momenteel heeft Popcorn Time ongeveer 600.000 gebruikers (8% van de huishoudens).  

Bureaus

Marketing

Economisch