AD en VEED op zoek naar talent

06-04-2017 (10:28) - Media

Het VEED festival, Nederlands grootste Youtube-event, en het AD gaan een samenwerking aan. De krant is voor het eerst mediapartner van het festival, waar onder andere de VEED Awards worden uitgereikt. Nieuw dit jaar is de journalistieke aanmoedigingsprijs.

Hoofdredacteur Hans Nijenhuis zal deze prijs uitreiken om een grote belofte aan te moedigen zich journalistiek te ontwikkelen: ‘Op YouTube bulkt het van het talent. Met deze prijs hopen we hen te verleiden dat in te zetten voor de journalistiek.’ 

De vakjury onder leiding van Rennie Rijpma (chef digitaal AD) en Bouke van der Veer (chef video AD) beoordeelt jonge YouTubers op zeven criteria, waaronder personality, nieuwswaarde, inhoud en potentie. 
Naast de eigen Award heeft het AD in print en online al verschillende artikelen gewijd aan VEED Festival 2017. Zo werd onder meer het ‘sterrenstelsel’ van de populairste YouTubers in kaart gebracht en een tussenstand van de awards gepubliceerd. 
 

Bureaus

Marketing

Economisch