Digitale oplage FD groeit, print vrijwel stabiel

30-03-2017 (09:00) - Media

De digitale lezersomzet van het FD stijgt, online wordt een bredere doelgroep bereikt en de gedrukte versie van het FD blijft vrijwel stabiel. De grootste stijger volgens de actuele NOM-cijfers is De Telegraaf (+ 67,5%) , gevolgd door NRC Handelsblad (+51%). 

print
Uit de NOM Dagbladen print oplagecijfers en de digitale censusdata over de periode Q1- 2016 tot en met Q4-2016 blijkt dat het FD relatief gezien de grootste betaalde digitale oplage van alle landelijke dagbladen heeft: 59,7% van de totale betaalde oplage is digitaal ten opzichte van gemiddeld 30,0% bij de andere landelijke dagbladen. Met 68.646 digitale abonnees neemt het FD daarmee een derde positie in na de algemene dagbladen De Telegraaf (232.039) en de Volkskrant (88.535).

digitaal
De digitale oplage groeit bij nagenoeg alle landelijke dagbladen (+32,2%) met uitzondering van het Nederlands Dagblad (- 4,9%) en het Reformatorisch Dagblad (- 0,4%). De Telegraaf is de grootste stijger in digitale oplage (+ 67,5%), gevolgd door NRC Handelsblad (+51%). Het FD maakte in 2016 een digitale oplagestijging van 15,7% door en wist ook de totale lezersomzet te verhogen.

 


Bureaus

Marketing

Economisch