Eerste zomereditie van Fonk Magazine vol inspiratie nu live

02-06-2017 (08:30) - Media

Sinds New Kids on The Block een eigen podium heeft gekregen bij de Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN), nemen ‘onze’ Kids jaarlijks na een loodzware verkiezingsstrijd de ‘meest onhandelbare’ roestvrijstalen bekroning van Nederland in ontvangst. In de nieuwe editie van FONK onder meer inspirerende interviews met winnende en genomineerde creatives over hun drive, hun werk en hun visie.

apetrots
Wij van FONK zijn elk jaar apetrots als we een nieuwe generatie creatives het SAN-podium zien beklimmen om een SAN Accent in ontvangst te nemen. Dit jaar is de uitkomst van de verkiezing extra opmerkelijk, want de oprichters van het winnende bureau GoSpooky zijn respectievelijk 19 en 20 jaar oud. Een unicum in de New Kids on the Block historie èn een moedige keuze van de jury van dit jaar, die het aanwezige 700 koppige publiek op 1 juni hierom veel oeehhs en aaahhh’s ontlokte.
In deze editie van FONK een interview met GoSpooky founders Tim van der Wiel en Liam Tjoa.

finalisten
In deze editie ook ruim baan voor de New Kids on the Block Finalisten van 2016. Wunder en Capitola eindigden nipt achter het winnende GoSpooky. De interviews met de mannen achter deze bureaus verdienen de onverdeelde aandacht van marketeers die hun communicatie naar een hoger plan willen tillen.

juryrapport
Wie wil weten hoe de New Kids jury tot haar eindoordeel is gekomen, die bladert snel door naar het juryrapport van dat werd samengesteld door juryvorozitter Guda van Noort. 

IMA
En, een uitgave als deze kàn natuurlijk niet zonder de New kids-winnaar van 2015 nog een keer in de spotlights te zetten. Kees Rijken vroeg en kreeg IMA’s Emilie Tabor en Puggle doeltreffend voor de lens in de serie Reclamedieren.

winnaars
Ook in deze uitgave spotlights op de winnaars van de 41 ‘gewone’ Accenten. Daarom  naast de complete lijst winaards onder meer een interview met het team van Cheil Amsterdam en het Media Diet van Philip Kok (The Valley). 

ABC Accenten
Maar: waar zou de SAN zijn zònder de winnaars van de jaarlijkse ABC Accenten? Zeeman (Adverteerder van het Jaar), Dawn (Bureau van het jaar) en NS (Consistent Accent) zijn de verfrissende winnaars die een plek verdienen in FONK.

Verder in deze uitgave onder meer:
* deel drie in de serie Passenten, waarin FONK een spannende samenwerking heeft met fotograaf  Vincent Kruijt.
* Maar ook Guerrilla Games: Horizon Zero Dawn in de Story Behind onder redactie van Bert Hagendoorn.
* En de nieuwe serie How about vertelt  duizendpoot en alleskunner Teun Gautier wat hem drijft. 

 
Wil je FONK Magazine lezen, maar heb je nog geen abonnement?  Maak dan gebruik van ons actie-aanbod waarbij je 26 digitale edities ontvangt voor maar €27,50!

Bureaus

Marketing

Economisch