Eurosport onthult logo Olympische Winterspelen 2018

15-03-2017 (12:12) - Media

Eurosport heeft vandaag zijn logo onthuld voor de Olympische Winterspelen van PyeongChang in 2018 – de eerste Spelen van de sportzender als nieuwe thuisbasis van de Olympische Spelen in Europa.


Het logo van Eurosport voor PyeongChang 2018 helpt een nieuw tijdperk te definiëren voor Europa’s belangrijkste bestemming op sportgebied en ‘s werelds grootste sportevenement, en zal te zien zijn op alle Eurosport-schermen en -platformen in de aanloop naar en tijdens PyeongChang 2018.

Het logo combineert het bestaande woordmerk van Eurosport met het lettertype van het PyeongChang-logo, en dit wordt ondersteund door de iconische Olympische ringen. Boven de drie bestaande logo’s is een bergsilhouet te zien – de natuurlijke setting van de Olympische Winterspelen. De ronde achtergrond van het silhouet verwijst naar de vorm van de Olympische ringen en hiervan zullen verschillende varianten zijn.

Peter Hutton, CEO van Eurosport: 'Als nieuwe thuisbasis van de Olympische Spelen in Europa en als trotse partner van ‘s werelds grootste sportevenement willen we er bij elke gelegenheid voor zorgen dat Eurosport synoniem is voor de Olympische Spelen. Deze merkidentiteit vertegenwoordigt het unieke karakter van Zuid-Korea en we hopen dat fans direct de link leggen met onze programmering voor PyeongChang 2018.'

 


Bureaus

Marketing

Economisch