Fors banenverlies redactie De Telegraaf

27-11-2015 (18:16) - Media

TMG Landelijke Media brengt het aantal arbeidsplaatsen met 36 terug.  Algemeen Hoofdredacteur Paul Jansen: ‘De Telegraaf slaat de weg in naar vernieuwing. Helaas zijn pijnlijke maatregelen daarbij noodzakelijk, niet alleen uit kostenoverwegingen maar ook om een kwaliteitsslag te maken.'

De nieuwe redactionele organisatie wordt zodanig vormgegeven dat de redactie 24/7 alle bestaande en nieuwe distributiekanalen (onder andere digitaal en print) kan bedienen. Zoals eerder all gemeld krijgen de hoofdmerken (DFT, Vrouw, Privé, Telesport en Autovisie) in de nieuwe structuur meer ruimte om aanvullende redactionele proposities te ontwikkelen.

Algemeen Hoofdredacteur Paul Jansen: ‘We streven ernaar een leidend nieuwsmerk te blijven, zowel in print als digitaal. De papieren krant blijft een belangrijk platform. Ook daarin wordt geïnvesteerd, zowel in oplagebehoud als kwaliteit.’

De adviesaanvraag met het voorgenomen besluit wordt voorgelegd aan de Ondernemingsraad van TMG Landelijke Media. Medewerkers worden geïnformeerd over de inhoud van dit voorgenomen besluit en de bijbehorende vervolgstappen. Medewerkers die boventallig worden, vallen onder het Sociaal Plan van TMG.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch