Hoe De Persgroep met PAPER Blendle buiten de deur houdt

26-05-2015 (17:32) - Media

PAPER is gelanceerd. Het gaat om een digitaal initiatief van de Persgroep Nederland, uitgever van onder meer de Volkskrant, AD, Trouw, Het Parool en zeven toonaangevende regionale kranten. Saillant detail: Barbara van Beukering gaf haar positie van hoofdredacteur bij Het Parool op om PAPER uit de klei te trekken.
 
Het magazine verschijnt één keer per dag en praat de lezer in 15 artikelen bij; men krijgt het belangrijkste nieuws, spraakmakende columns, persoonlijke interviews, het beste op het gebied van kunst en cultuur én de laatste roddel. 
 
De PAPER-redactie selecteert elke dag verhalen uit de Volkskrant, AD, Trouw, Het Parool en de regionale kranten. Daarnaast heeft PAPER eigen columnisten en eigen auteurs. PAPER houdt het midden tussen een tijdschrift en een krant. 

Barbara van Beukering, oprichter en hoofdredacteur van PAPER: ‘Ik word gek van alle informatie die de hele dag tot me komt via social media, nieuwsbrieven, websites, blogs en pushberichten. Maar aan de andere kant wil ik wél van alles op de hoogte zijn, niks missen en overal over kunnen meepraten. Vanuit die behoefte is PAPER ontstaan.’ 


Bureaus

Marketing

Economisch