HP/De Tijd en Wayne Parker Kent gaan samenwerken

31-01-2017 (21:58) - Media

Wayne Parker Kent, dat inmiddels dertien titels in haar portfolio telt, zal het digitale platform van HP/De Tijd aan haar portfolio toevoegen. Ook de website van de nieuwe titel ZUS by HP/De Tijd, die onder de navigatie van HP/De Tijd is te vinden, valt onder deze samenwerking.


HP/De tijd blijft zelf verantwoordelijk voor haar redactie en bijbehorende content, waar Wayne Parker Kent verantwoordelijk wordt voor techniek en interactie. Zo breidt Wayne Parker Kent haar bereik naar mannen en vrouwen van 25 jaar en ouder enorm uit. 


Slaven Mandic,
CEO van Wayne Parker Kent, zegt blij te zijn met deze uitbreiding: 'HP/De Tijd is complementair aan onze sterke mannentitels Manners en WANT. Hierdoor hebben we nu een oplossing voor adverteerders en mediabureaus die online mannen boven de 25 jaar met een AB1 profiel willen bereiken.' De uitbreiding ligt volgens Mandic in lijn met de ambitie van Wayne Parker Kent om in 2017 het portfolio uit te breiden met tien titels. 


Ook uitgever Marianne Verhoeven is blij met de stap die haar titels HP/De Tijd en ZUS maken. '2016 was voor ons al een succes. Onze printoplage is, ondanks een dalende markt, met 23 procent gestegen. Daarnaast zien we ook het online bezoek flink toenemen naar maandelijks boven de 400.000 unieke bezoekers in het afgelopen kwartaal. Bovendien kunnen we dankzij de recente en goed ontvangen start van ZUS samen met HP/De Tijd ook de doelgroep van de wat hoger opgeleide vrouw van 25 jaar en ouder goed bereiken. De samenwerking met Wayne Parker Kent zorgt ervoor dat we in deze tijd van groei nog meer gas kunnen geven.'

Meer over HP/De Tijd in op 8 februari in Fonk 200

 


Bureaus

Marketing

Economisch