#koningsdag: Amsterdam leidt

28-04-2016 (11:22) - Media

Koningsdag is weer voorbij. Ook online werd dit jaar veel over koningsdag gesproken. Social media monitoring bureau OBI4wan deed verslag van de oranje berichtgeving.

40% foto's
Op 27 april spraken we online ruim 130.000 keer over Koningsdag. In onze berichten maakten we vooral gebruik van de hashtags #koningsdag en #kingsday. Foto’s zijn populair, aangezien bijna 40% van de berichten een kiekje was. Amsterdam blijft de populairste bestemming voor de feestvierders, maar dit jaar werd ook veel social media activiteit gemeten in Zwolle, de stad waar de koninklijke familie te gast was.

De meeste berichten werden geplaatst door Twitteraar @michael15071997, die met 240 retweets en 146 statusupdates ruim 40 méér berichten plaatste dan het officiële @koningsdag_2016 account van de gemeente Zwolle.

Net als voorgaande jaren werden de meeste online berichten vanuit Amsterdam geplaatst. Met ruim 100% meer berichten laat Amsterdam de nummer 2 Zwolle en nummer 3 Rotterdam ver achter zich.


Bureaus

Marketing

Economisch