Laat de herfst maar komen

21-09-2016 (09:45) - Media

Het vak maakte zich de afgelopen weken vanwege de zomerse warmte nog nèt niet in slow motion op om in het laatste kwartaal de sprint te trekken die 2016 moet gaan ‘maken’. Maar op 21 september zijn we er klaar voor. In de eerste najaarseditie verwelkomt fonk magazine het nieuwe seizoen. We balanceren tussen green screen ballenbakken en een besmetting met het mediavirus.


We verwachten dit najaar veel van VR. Het snel groeiend aantal mogelijkheden brengt creatieven, media en adverteerders steeds vaker in vervoering. We proberen, vallen af en toe en krabbelen razendsnel weer overeind om het daarna beter te doen. Bijna dagelijks berichten we over de snelle opmars van VR op fonkonline. Maar er is meer dan dat volgens Danijel Bonacic, director of strategy bij TamTam: ‘intelligentie zal ongemerkt ons leven binnen kruipen’.

Volop beweging ook in de out of home sector, waar steeds sneller slagen op het gebied van digital worden gemaakt. Het milieu wint bij OOH dit najaar bijvoorbeeld snel terrein. Ernst Vos van blowUP media Group zijn klaar voor de eerste herfststormen. Radjen van Wilsem van CS Digital legt de vinger op de snelle opmars van programmatic buying in OOH: ‘Als je nu nog moet bellen, ben je te laat’.

In vogelvlucht overzien we intussen ook het najaarsaanbod op TV. Veelal met bekende programma’s en gezichten, af en toe verrassend. Het is vooral afwachten wat de herfst en winter de naar de vakpers toe zwijgzame publieke en commerciële omroepen gaan brengen. 

Wat dat laatste betreft is de bureauhoek een stuk opener. ADNIGHT staat voor de deur en iedereen kan op 7 oktober een informeel kijkje nemen bij ruim 50 bureaus. Groot respect hebben wij voor de organisatoren van deze van ‘green screen ballenbak tot rollerdisco met alles er tussenin’. Lees hun verhaal op pagina 16.

Verder in deze editie onder meer ruim baan voor het verhaal van de alom geprezen Ruud de Langen (Mindshare), een blik in de keuken van BLG Wonen, een coverinterview met Lodewijk Varossieau, behind the screens bij Greenberry en het media diet van Susanne van Nierop.

inloggen
De digitale editie van fonk 190 is nu beschikbaar voor onze abonnees. Je logt in met je persoonlijk wachtwoord. Vrijdag 23 september ligt de printuitgave bij de lezers op de mat. Ben je geen abonnee van Fonk Magazine? Maak dan nu gebruik van één van de mooie aanbiedingen in onze webshop. 

Fonk Magazine lees je nu een half jaar lang voor een tientje. Grijp je kans hier!

 

 


Bureaus

Marketing

Economisch