NPO en RTL blijven heer en meester in septembermaand

07-10-2015 (17:03) - Media

17.05 uur - September is de maand dat het nieuwe tv-seizoen losbarst. Altijd weer spannend om te zien welke zenders juist in deze maand het grootste marktaandeel pakten.

De publieke omroepen behaalden in september 2015 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 30,8%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 24,8% en de SBS zenders 15,5%.

In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 34,3%, de zenders van RTL Nederland 28,8% en de SBS zenders 19,3%. In september 2015 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 182 minuten. In september 2014 was dit 183 minuten.

Het aandeel van uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 6,5% van de totale kijkdichtheid in de maand september. 


SKO

Bureaus

Marketing

Economisch