NPO grootste marktaandeel in juni

08-07-2015 (07:12) - Media

Geen verrassende cijfers van de SKO over de maand juni: de NPO blijft spekkoper, maar voelt de hete adem van RTL in de nek. 
 
De publieke omroepen behaalden in juni over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van  27,8%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 24,6% en de SBS zenders 16,0%. 
 
In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 31,1%, de zenders van RTL Nederland 28,4% en de SBS zenders 20,3%. In juni 2015 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag  164 minuten. 
 
In juni 2014 was dit 195 minuten. Het aandeel van uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 5,7% van de totale kijkdichtheid in de maand juni.
 
Overigens zal NPO in juli verder uitlopen dankzij de Tour de France die deze week wordt verreden.
 

 


SKO

Bureaus

Marketing

Economisch