NTR en NPO lanceren YouTube-programma Rauwkost

04-05-2016 (09:52) - Media

Bekende YouTubers gaan twintig weken lang nieuws en actualiteiten op hun eigen manier brengen via het YouTube-programma Rauwkost. Uit onderzoek blijkt dat YouTube steeds belangrijk wordt als nieuwsplatform. Deze samenwerking, actief vanaf dinsdag 3 mei, van de NTR en de NPO speelt hierop in.
 
Op het Rauwkost-YouTubekanaal verschijnt iedere dinsdag om 17.00 een post waarin Youtubers Diana Leeflang (DisforDazzle), Youssef Koukouh (YousToub), Veras Fawaz (Fijne Vrienden), George Chvojka (Fijne Vrienden), Rens Polman (Lieve Bertha) en Defano Holwijn (Defano) afwisselend van elkaar een actueel of opvallend onderwerp bespreken. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. wraakporno, het faillissement van V&D en de radicalisering van jongeren. Na iedere uitzending komt er extra materiaal beschikbaar op npo3.nl/rauwkost.

pilot 
De pilot van Rauwkost, die in oktober 2015 van start ging op npo3lab.nl, realiseerde via verschillende platforms meer dan 100.000 views. De interesse voor het programma wijt bedenker en eindredacteur Selli Altunterim aan het unieke karakter van Rauwkost. ‘Het is het eerste actualiteitenprogramma met jonge YouTubers én het eerste programma waarin de publieke omroep samenwerkt met YouTubers.’  
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch