Peter van de Kraats hoofdredacteur Panorama

12-06-2017 (06:45) - Media

'Weg uit de bladenwoestijn!', zei hij in het Whatsapp interview met de redacte van FONK toen Sanoma Panorama had verkocht aan Pijper Media. Toch bleek het na de verkoop een bumpy road to heaven voor de kersverse Pano-hoofdredacteur Peter van de Kraats. 


beter doen

Van de Kraats in juli 2014: ‘Blij omdat we weggaan uit deze bladenwoestijn. Sanoma heeft zich op zijn zachtst gezegd niet erg druk gemaakt om een papieren titel als Panorama. Geen marketing-ondersteuning meer, geen abonnee-ondersteuning, geen online ontwikkeling, niets. En tot veler, maar niet onze verbazing, doen we dat beter dan verwacht werd. Dat gaan we bij Pijper Media alleen maar nog beter doen.’


sinds 2006

Van de Kraats bleef na de verkoop aan onder Frans Lomans die sinds 2006 de hoofdredactie voerde met Van de Kraats als één van de twee chef redacties aan zijn zij. Lomans gaf enige tijd geleden aan zijn hoofdredacteurschap te willen neerleggen. Hij draait eind deze week zijn laatste dienst in de functie als hoofdredacteur. Vanaf volgende week neemt Peter van de Kraats het hoofdredactionele roer van blad en site over.


Bureaus

Marketing

Economisch