Smartloading moet viewablility Sanoma | SBS vergroten

22-09-2016 (10:58) - Media

Sanoma | SBS heeft een manier gevonden om de viewability voor online display advertising te verhogen. Het bedrijf heeft haar netwerk geoptimaliseerd zodat advertentieposities pas worden ingeladen wanneer deze in beeld verschijnen. 
 
Smartloading is een in-huis ontwikkelde technologie en wordt toegepast op al het desktop- en tabletverkeer. Voor de consument betekent het dat er minder advertenties per pageview worden geplaatst. Dit vergroot de relevantie van advertentis. Bovendien gaat het laden van een webpagina sneller. 
 
‘Sinds we smartloading hebben toegepast zien we KPI’s als viewability en CTR binnen het netwerk omhoog gaan met 20 tot 25%. Vaak zien we zelfs dat er op advertenties onder de vouw beter wordt geklikt dan de posities erboven. Door de combinatie van het afgenomen beschikbare volume en de verbeterde performance zien we dat adverteerders ook bereid zijn om meer te betalen voor onze inventory’, aldus Stefan Havik, Director Marketing & Advertising.
 
Naast de genoemde netwerk optimalisaties biedt Sanoma | SBS ook een nieuw high viewable formaat. De substantial /superheader is de recentste toevoeging aan het rich media portfolio van het mediabedrijf. Het formaat is breed inzetbaar over het hele Sanoma netwerk en is te zien aan de bovenkant van de site. 
 
 

Bureaus

Marketing

Economisch