Verdwijnen Flash kost adverteerders en bureaus miljoenen

01-09-2015 (20:16) - Media

8.12 uur - Google Chrome ondersteunt vanaf vandaag geen Flash meer. Als adverteerders en bureaus niets doen, kost ze dat op jaarbasis zeker 175 miljoen euro.


Flash-uitingen die niet centraal in beeld staan, worden vanaf vandaag standaard op pauze gezet bij iedereen die de Chrome-browser gebruikt. Uitingen die centraal op pagina’s staan, zoals video, worden gewoon afgespeeld.


‘Als gebruiker krijg je reclame voorgeschoteld als je op een webpagina bent, terwijl je daar helemaal niet om hebt gevraagd’ zegt Rien Hommel van reclamespecialist Adlantic eerder vanmoregen tegen  Emerce. ‘Daarom staat het aan de zijkant van de pagina. Dát verdwijnt.’ Sites zoals die van de al veel geplaagde De Telegraaf zullen er daarom de komende dagen heel wat rustiger uitzien.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch