Viacom zenderportfolio groeit 29% onder millennials in 2016

18-01-2017 (11:49) - Media

Viacom Benelux realiseerde 29% groei in primetime (18.00 - 24.00 uur) onder millennials (18-34 jaar) in 2016 ten opzichte van 2015 met de zenders Comedy Central, MTV en de nieuwste zender Spike: 7,4% marktaandeel in 2016.


Nickelodeon laat in 2016 21% groei zien ten opzichte van 2015. Met 17,9% is Nickelodeon de marktleider onder kids (6-12 jaar, 06.00 - 21.00 uur) in 2016. 

Spike bereikt in eerste drie weken naar 24-uurs lancering bij Ziggo meer dan 3,5 miljoen kijkers (6 jaar en ouder).

Viacom International Media Networks Benelux groeit sterk onder millennials in 2016. Gedurende primetime, tussen 18.00 uur - 24.00 uur wist Viacom Benelux een groei te realiseren van +29% ten opzichte van 2015 en claimt daarmee een marktaandeel van 7,4% (06.00 - 02.00 uur). De groei is te zien onder de (jong)volwassenen-merken van Viacom Benelux: MTV, Comedy Central en Spike.

In de commerciële volwassenen doelgroep (20-49 jaar) laat Viacom Benelux een nog stevigere groei zien gedurende primetime: +37%. Deze groei is met name zichtbaar bij Comedy Central en Spike. Niet alleen de op volwassenen gerichte merken van Viacom Benelux laten in 2016 een stijging zien in kijktijd, Nickelodeon liet in 2016 +21% groei zien ten opzichte van 2015 en was hiermee de marktleider onder kinderen in de leeftijd 6-12 jaar.

 


Bureaus

Marketing

Economisch