VICE lanceert VICE Money

31-05-2017 (10:22) - Media

Vanaf vandaag kunnen jonge mensen op VICE Money terecht voor lokaal nieuws en verhalen over geld en de economie. VICE speelt hiermee in op het gebrek aan informatievoorziening over onderwerpen als geld en de economie in de taal van deze generatie.
 
VICE Money gaat jonge mensen helpen het financiële landschap beter te begrijpen en handvatten geven om hun financiële toekomst uit te stippelen. VICE Money doet dit door het een brede selectie van verhalen over de economie van de toekomst, Nederlands ondernemerschap, globale en lokale thema’s, de cultuur rondom geld en persoonlijke verhalen over geld te brengen. Variërend van artikelen die het inzichtelijk maken wat een hypotheek nu eigenlijk is tot interviews met clown Bassie over hoe hij zijn geld verdient. De content wordt gebracht in de tone-of-voice die de doelgroep van VICE gewend is.
 
niet aangesproken
“We merken dat jonge mensen zich niet aangesproken voelen door bestaande financiële media en staan kritisch tegenover financiële instellingen. Dit terwijl er wel een behoefte is om het gecompliceerde economische landschap te begrijpen.” zegt Thijs Boon, CEO en Oprichter VICE Media Benelux. “Kennis vanuit financiële - en onderwijsinstellingen is van cruciaal belang in het onderwijzen van jonge mensen en daarmee het succes van VICE Money. ING is de eerste grote partij die de kracht van VICE Money erkent en komend jaar zal investeren in de ontwikkeling van branded content om jonge mensen te inspireren en helpen."

tiende merk
VICE Money is inmiddels het tiende Nederlandstalige online merk van VICE. De verticals vice.com, Motherboard, Broadly, Munchies, VICE Sports, Creators, Thump, i-D en Noisey - platformen die allemaal opgezet zijn op basis van een specifiek interessegebied van jonge mensen - gingen VICE Money al voor. VICE Money komt in navolging van de Nederlandse lancering van het lineaire tv-kanaal VICELAND afgelopen maart.

Bureaus

Marketing

Economisch