VICE TV live

01-03-2017 (07:32) - Media

VICE Media, het wereldwijde mediabedrijf dat zich op jongeren richt, lanceert  woensdag de gloednieuwe 24-uurzender VICELAND vandaag in Nederland. Dat gebeurt op kanaal 26 van Ziggo, beschikbaar in het basispakket van de aanbieder. De lifestyle- en cultuur tv-zender gaat van start met een Nederlandse productie.
 

De tv-zender wordt gelanceerd met de in Nederland geproduceerde documentaire Census Nederland. Een documentaire van 90 minuten waarin jongeren uit het hele land hun mening geven over zichzelf, politiek, drugs, seks, liefde, geld en klimaatverandering. De documentaire laat zien hoe het is om jong te zijn in Nederland.


programmering
De programmering van VICELAND Nederland bestaat op de avond van lancering ook uit Ellen Page’s Emmy-genomineerde LGBT reisshow Gaycation, Action Bronsons’ culinaire show F*ck That’s Delicious, Michael K. Willams’ Black Market, waarin hij de schaduweconomieën van over de hele wereld verkent, en Hate Thy Neighbour, waarin de Britse comedian Jamali Maddix onderzoek doet naar de staat van haat en extremisme in Europa en de Verenigde Staten.


VICELAND Nederland zal internationale en lokale programma’s uitzenden over onder andere muziek, eten, identiteit, seks, mode en sport, altijd met de voor VICE kenmerkende en unieke blik op de jongerencultuur. Derek Freda en Guy Slattery zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling van creatie, productie en merkidentiteit van het kanaal.


vierde land

VICELAND werd in februari 2016 gelanceerd in de Verenigde Staten en Canada en later in Groot Brittannië, Ierland, Frankrijk, Australië en Nieuw-Zeeland, en heeft aangekondigd te lanceren in Sub-Sahara-Afrika. Tegelijk met de lancering in Nederland, zal VICELAND vanaf vandaag ook in België te zien zijn via Telenet. De lancering in de Benelux is de eerstvolgende van de internationale uitbreiding die ervoor moet zorgen dat de multi-screen programmering van VICE beschikbaar wordt voor jonge kijkers over de hele wereld. 

 

 


Bureaus

Marketing

Economisch