Wolfensberger en Smit in TMG-top

01-10-2015 (18:13) - Media

18.00 uur - Vrouwen aan de top! Barbera Wolfensberger start 1 november als Chief Marketing Officer (CMO) bij de Telegraaf Media Groep (TMG). Per 15 oktober is Jacqueline Smit Commercieel Directeur van TMG Landelijke Media.
 
De focus van Wolfensberger wordt het versterken van de hoofdmerken van TMG en het neerzetten van een krachtig merkenportfolio naar zowel de consumenten- als de adverteerdersmarkt. Wolfensberger heeft bijna 30 jaar ervaring in diverse marketing- en communicatiefuncties. Ze bekleedde hiervoor de functie van CEO bij FHV BBDO en Proximity. Daarvoor werkte ze bij onder andere HEMA, Etos, Randstad en PPGH/JWT. 

Jacqueline Smit volgt Arthur van Essen op, die deze rol tot nu toe op interim basis invulde en tot eind december aanblijft voor de overdracht. Smit heeft ruim 20 jaar ervaring in advertising, media en communicatie. Ze was als laatste CEO van de 538Group en werkte daarvoor bijna 7 jaar voor Microsoft in verschillende rollen, laatstelijk als Directeur Consumer Channel Group. 

TMG presenteertde vandaag aan haar adverteerders en andere zakenpartners de plannen voor nieuwe concepten en platformen die invulling geven aan haar 24/7 strategie. Het bedrijf laat zien hoe zij zal voorzien in de continue en steeds veranderende informatiebehoefte van de consument.

TMG maakt daarbij een beweging van het aanbieden van ‘general interest’  content via één centraal platform (De Telegraaf) naar ‘special interest’ informatie via haar hoofdmerken en via die kanalen en op die momenten die de consument zelf kiest. Hiermee stelt TMG adverteerders in staat heel gericht specifieke doelgroepen te bereiken.

'Vandaag laten we de eerste productontwikkeling zien in aanloop naar 2016', zei Geert-Jan van der Snoek, CEO van TMG. 'Tot nu toe hebben we de organisatie gereed gemaakt om via diverse platforms doelgroepgerichte content te bieden. Nu zijn we zover dat we de eerste tastbare initiatieven kunnen presenteren. Ik ben er trots op dat we er samen in zijn geslaagd om in minder dan een jaar tijd met een andere mindset aan de slag te gaan en nieuwe proposities uit te werken. Vandaag is de aftrap – en vanaf nu gaan we versnellen. Er zullen meer partnerships worden aangekondigd en nieuwe primeurs uit dit huis komen. We leven en werken in een digitale wereld, waarin het tempo heel hoog is – dit tempo zullen wij minimaal matchen.'

 

 


Bureaus

Marketing

Economisch