Zomerrecord Radio 538

30-08-2016 (11:04) - Media

Radio 538 realiseert een zomerrecord met een marktaandeel van 12,5% in de doelgroep 10 + (18,8% in 20-49 jaar). Dit marktaandeel voor de maanden juni-juli is de hoogste meting sinds 12 jaar, blijkt uit de vanmorgen door NLO/GfK gepubliceerde luistercijfers.


Radio 538 viert de zomer uitgebreid samen met de luisteraar on air en online, met het thema ‘Zet je Zomer Aan met Radio 538'. De nieuwe merkcampagne loopt de hele zomer door, met een brand film, video commercials en diverse, spraakmakende uitingen in online, outdoor en social. In juni was het de 538 Ibizaweek waar de luisteraar graag actie voor ondernam. De ‘Frank en Vrijdag Show’ ging op Tuintour langs de tuin van Bekend Nederland en de 538 Beyoncé-week in juli brak records, er werd massaal voor gebeld en gesmst. 538 was exclusief partner van het grootste dancefestival van de wereld: ‘538 live vanaf Tomorrowland’. 

Dave Minneboo , Programma Directeur Radio 538: ‘We hebben de luisteraar deze zomer zeer goed bij ons weten te houden. Bovendien kijken we uit naar de luistercijfers van de nazomer. ‘Evers Staat Op’ en ‘De Coen en Sander Show’ zijn nu terug op de vertrouwde tijdstippen in de ochtend en middag. We spelen vanaf deze week ‘Win met de Zin’ - het spannende spel waarbij de luisteraar vier bekende stemmen moet raden. En we bereiden ons voor op 538Live XXL op 17 september, het grootste live radio event van het jaar, met optredens van onder andere Shawn Mendes, Kensington en Clean Bandit.' 


Bureaus

Marketing

Economisch