Robert Hagendoorn Director Strategy & Concept MediaScience

24-07-2016 (16:25) - Mensen

Robert Hagendoorn, voormalig partner en creative director van onder meer Red Urban en Etcetera, is aangesteld als Director Strategy & Concept van MediaScience. Hiermee integreert het van oorsprong programmatic advertising gedreven bureau creatie in de dienstverlening. De komst van Hagendoorn betekent dat MediaScience zich voortaan positioneert als data-gedreven digitaal marketingbureau.
 
Met de nieuwe afdeling Strategy & Concept gaat creatie samen met media en data het hart vormen van de dienstverlening van MediaScience. René Zeedijk, managing partner van MediaScience: 'Met de toetreding van Robert komt creatie echt in het DNA van het bureau. Wij kiezen hiermee voor een geïntegreerde aanpak, waarin data de sturende kracht is voor media en creatie. Bij mediabureaus zijn creatie en media vaak volledig aparte afdelingen. Je ziet nog veel te veel schakels in dit proces waardoor effectiviteit verloren gaat. Bij ons zijn creatie en media volledig geïntegreerd, op één werkvloer. In de huidige markt is daar behoefte aan.'
 
Hagendoorn vertrok in 2015 bij Etcetera om zich meer op het digitale gebied te richten. Na een freelance periode bij MediaScience is hij nu in zijn nieuwe functie één van de drijvende krachten in een team van techneuten, creatieven, campaign managers en mediastrategen.