W+K kiest nieuw leiderschapsteam

18-10-2016 (10:04) - Mensen

Wieden+Kennedy maakt strategische veranderingen in zijn organisatorische structuur. Onderdeel van de hervormingen zijn een nieuwe stakeholder group en een nieuw leiderschapsteam. 
 
Dit betekent dat het bureau vijftien nieuwe mensen mag verwelkomen in zijn partner group, die voorheen uit negen mensen bestond. De groep gaat verder onder de naam Wieden+Kennedy Stakeholders. 
 
‘Onze huidige partner group, die uit negen mensen bestaat, is gebaseerd op een model dat we ontgroeid zijn', zegt Global President Dave Luhr. Hij baseert zijn uitspraak vermoedelijk op het netwerk dat het bureau heeft opgebouwd. In de bijna 35 jaar dat W+K bestaat, heeft het inmiddels acht kantoren geopend, in Amsterdam, Delhi, London, New York, Portland, Sao Paulo, Shanghai en Tokyo. ‘Gezien de grootte en complexiteit van het bureau willen we meer decision-makers die meerdere kantoren, disciplines en geluiden vertegenwoordigen’, aldus Luhr. 
 
De versterkingen die plaatsnemen in de W+K stakeholder group zijn:
Claudia Valderrama, Chief Financial Officer
Kim Papworth, Executive Creative Director of Emerging Markets
Karrelle Dixon, Director of Emerging Markets
Paul Colman, Chief Strategy Officer, W+K London
Helen Andrews, Deputy Managing Director, W+K London
Karl Lieberman, Executive Creative Director, W+K New York
Joe Staples, Executive Creative Director, W+K Portland
David Terry, Director of Strategic Planning, W+K Portland
Alberto Ponte, Global Creative Director on Nike, W+K Portland
Daniel Sheniak, Global Comms Director on Nike, W+K Portland
Jessica Monsey, Group Account Director/Director of Publishing, W+K Portland
Andre Gustavo, Managing Director, W+K Sao Paulo
Eric Quennoy, Executive Creative Director, W+K Amsterdam
Mark Bernath, Executive Creative Director, W+K Amsterdam
 
Kim Papworth en Karrelle Dixon krijgen nieuwe rollen, respectievelijk die van  Executive Creative Director, Emerging Markets en Managing Director, Emerging Markets.