Media Nieuws

Sociale media no-go voor medewerkers NOS

Sociale media no-go voor medewerkers NOS 12-11-2010 -

NOS-directeur Jan de Jong heeft, na overleg met de directie en hoofdredacties, nieuwe regels voor de sociale media opgelegd aan de NOS-medewerkers, zo melden Mediajournaal en Broadcast Magazine. Zij mogen via deze media niets zeggen over zaken rond de publieke omroep.

‘Social media zijn laagdrempelig - je bereikt snel en gemakkelijk veel mensen - en hebben een aantrekkelijke mix van intimiteit en openbaarheid, Maar dat brengt ook risico's met zich mee omdat de meeste sociale media voor iedereen te volgen zijn. NOS-medewerkers onthouden zich derhalve in alle media van mededelingen over en/of commentaar op interne NOS- en publieke omroep aangelegenheden, waarbij het niet uitmaakt of deze aangelegenheden bij het publiek reeds bekend zijn’, schrijft De Jong in een e-mail aan het personeel. Ook het uiten van een mening over de omroep als privé-persoon is er niet meer bij. Dat wordt volgens De Jong al snel al mening van de NOS gezien.
 


Mediajournaal/Broadcast Magazine

RSS feed van de Bureau Nieuws pagina

Bureau Nieuws

RSS feed van de Marketing Nieuws pagina

Marketing Nieuws

RSS feed van de Financieel Nieuws pagina

Financieel Nieuws