Dirk en Intratuin winnen Beste Folder Awards

22-05-2015 (07:43) - Awards

Tijdens het Brievenbusreclame Congres zijn gisteren de winnaars van de derde editie van Beste Folder Award bekend gemaakt. De afgelopen weken konden consumenten weer stemmen op hun favoriete folder. In totaal zijn ruim 61.000 stemmen uitgebracht.
 
In de categorie Nationaal food werd de folder van supermarktketen Dirk het hoogst gewaardeerd. De folder krijgt als eindcijfer een 8,29. De folder van Dirk wint met name vanwege een hoge score op het aspect ‘scherpste aanbiedingen’. 
 
De andere genomineerden in deze categorie, Plus en Hoogvliet, kregen respectievelijk een 8,08 en een 8,04 als eindcijfer.
 
De winnaar in de categorie Nationaal non-food, Intratuin, scoort op meerdere aspecten zoals ‘Bevat producten die ik wil kopen’, ‘Inspiratie’, ‘Leukste producten’, het hoogst. Ook het uiterlijk van deze folder wordt zeer hoog gewaardeerd. De folder van Intratuin krijgt een 8,04 als eindcijfer.
 
De andere genomineerden in deze categorie, Zinzi en Xenos, kregen respectievelijk een 7,89 en een 7,81 als eindcijfer.
 
In de categorie Regionaal ging de strijd tussen de genomineerden gelijk op. De uiteindelijke winnaar, Boer Staphorst, scoort op meer dan de helft van de aspecten het hoogst. Vooral op het aspect ‘Aantrekkelijk’ (qua kleur en beeldmateriaal) scoort de folder van Boer Staphorst hoog, de folder krijgt een 7.88 als eindcijfer.