Geen Nederlands succes bij Facebook Studio Awards

30-04-2014 (08:02) - Awards

De Facebook Studio Awards zijn gisteren bekend gemaakt. Het gaat om prijzen voor de beste creatieve campagnes op Facebook. De winnaars zijn gekozen door het Facebook Creative Council, een groep van Chief Creatieve Officers van werelds grootste reclamebureaus.
 
Dit jaar was de groep winnaars geografisch gezien vele malen diverser dan andere jaren, al zijn er dit jaar geen Belgische of Nederlandse winnaars. Nieuw dit jaar was de categorie voor campagnes van non-profitorganisaties, de Facebook for Good categorie. 
 
De eerste Blue for Good award is uitgereikt aan BBDO en Amnesty International voor de campagne ‘Trial by Timeline’, die mensen bewust maakt van ongehoorde straffen die sommige overheden uitdelen. De complete lijst met winnaars van de 2014 Facebook Studio Awards: 
 
Blue
If We Made It — Droga5 en Heineken USA (VS)
 
Blue for Good
Trial by Timeline — Colenso BBDO / AIM Proximity en Amnesty International (Nieuw-Zeeland)
 
Gold
Bentley Burial — Leo Burnett Tailor Made en Brazilian Association of Organ Transplant (Brazilië)
Try My Hybrid — Saatchi & Saatchi Norway en Toyota Norway (Noorwegen)
 
Silver
Leon Vivien — DDB Paris en Musee de la Grande Guerre (Frankrijk)
Wendy's Bacon Portabella Melt on Brioche — VML en Wendy's (VS)
The Most Powerful Arm — Finch and Save Our Sons en Duchenne Foundation (Australië)
The Smart Phone Line — Colenso BBDO / AIM Proximity en Samsung New Zealand (Nieuw-Zeeland)
FootifyFM — Clemenger BBDO en National Australia Bank (Australië)
Social Flyer — North Strategic en SportChek (Canada)
 
Bronze
The Longest Bench In The World — Contexta en SO Appenzeller GmbH (Zwitserland)
The Hornbach Hammer — HEIMAT Berlin en AG Hornbach Baumarkt (Duitsland)
Reclaim Your Angus — 72andSunny en CKE (VS)
Made By You Issue — FoxyMoron en Worldwide Media (India)

Playland Hot Seat — Rethink Communications en Playland (Canada) 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.