Citymarketing rules

06-12-2011 (16:20) - Publicaties

Steeds meer gemeenten investeren in citymarketing om bezoekers, bewoners en bedrijven te lokken. Vaak werkt dat niet, omdat lokale politici hun plaats als alleskunner en allemansvriend aanprijzen. ‘Marketing is discrimineren en dat lukt de overheid niet’ en ‘Citymarketing kan een plaats inderdaad veel geld opleveren’, constateert citymarketingexpert Gert-Jan Hospers in het boek ‘Er gaat niets boven citymarketing’. ‘Kijk naar Groningen. Dankzij de campagne ‘Er gaat niets boven Groningen’ is het aantal bezoekers de laatste jaren enorm gestegen. Maar dan moet je wel zoals Marketing Groningen heldere keuzes maken, uitgaan van bezoekers en vasthoudend zijn.’    

Gert-Jan Hospers is hoogleraar citymarketing aan de Radboud Universiteit in Nijmegen en docent economische geografie aan de Universiteit Twente. Hij publiceert, geeft lezingen en traint ambtenaren op het gebied van lokale economie, marketing en krimp. 

‘Er gaat niets boven citymarketing - Hoe zet je een plaats op de kaart’, Gert-Jan Hospers, Uitgeverij Haystack, EAN: 9789461260154