aFrogleap sponsor van World Summit AI in Amsterdam

15-05-2017 (15:10) - Tech

aFrogleap, by Oxyma – binnen omni-channel bureau Oxyma gespecialiseerd in Artificial Intelligence en Mobile – heeft zich als gold-sponsor verbonden aan de wereldwijde conferentie over artificial intelligence (AI). Deze World Summit AI wordt op 11 en 12 oktober gehouden in Amsterdam. Het is wereldwijd het eerste event waarop het volledige ecosysteem van AI, inclusief koplopers als IBM, Amazon, Netflix en Uber wordt samengebracht.

Tijdens de World Summit in Amsterdam zal de wereldwijde AI-gemeenschap elkaar ontmoeten en de laatste trends en ontwikkelingen uitwisselen. De focus van het event ligt op toegepaste AI. De markt van artificial intelligence groeit snel: de eerste gegevens wijzen erop dat dat in 2016 voor ruim 4,6 miljard euro werd geïnvesteerd in AI-startups.

kennis delen en netwerken
Tijdens het tweedaagse event worden onder meer innovatie-cases getoond, presentaties gegeven en workshops georganiseerd over diverse ontwikkelingen in AI. Meer dan 2.000 deelnemers doen actief mee, gaan in gesprek en zetten zich gezamenlijk in om de AI-industrie verder te brengen. Onder de vele sprekers tijdens de World Summit zijn onder meer Tony Jebara (director machine learning bij Netflix), Ralf Herbrich (director machine learning bij Amazon) en Bart Fussel (CEO en co-founder van aFrogleap, by Oxyma).

belangrijk thema
Artificial intelligence is een belangrijk thema voor Oxyma. Bart Fussel: “AI is de volgende grote evolutie. Het doel is alles slimmer en meer intelligent te maken. AI’s impact is vergelijkbaar met het die van het internet waarbij iedereen en alles met elkaar verbonden is geraakt. Nu steeds krachtigere algoritmen de consumentenervaringen beter maken en de lat van de verwachte kwaliteit hoger leggen, zal dit steeds meer consumentenmerken inspireren om aan de slag te gaan met de toenemende mogelijkheden en toepassingen van AI.”