Ferrero en NOC*NSF zetten kinderen in beweging

22-09-2016 (12:26) - Toeleveranciers

Ferrero en NOC*NSF geven verdere invulling aan het partnership tussen Kinder+Sport en de Nationale Sportweek. Hiervoor lanceerden ze op woensdag 21 september het actieplan ‘Joy of moving’. Doel is om kinderen bewust te maken van het feit dat bewegen en plezier hand in hand gaan. 
 
De focus ligt hierbij vooral op de verbinding tussen sport en onderwijs. Een 3D streetart van de Utrechtse kunstenaar Ruben Poncia met als thema ‘sportplezier’ markeert de lancering voor dit actieplan.Het kunstwerk van 40 m2 is gemaakt op het plein achter het oude Stadhuis. Vijftig kinderen uit diverse Utrechtse wijken kregen een streetart-workshop. 
 
Ferrero wil met ondersteuning van NOC*NSF kennis beschikbaar stellen en het enthousiasme van kinderen over sporten en bewegen bevorderen. Dit gebeurt door het aanbieden van een beweegtest aan basisscholen en het wetenschappelijk onderbouwen van bestaande schoolsportprogramma’s (hiervoor werken Ferrero en NOC*NSF samen met de Italiaanse wetenschapper Caterina Pesce, verbonden aan de ‘Foro Italico’ Universiteit van Rome).
 
Olivier Zwolsman, MVO manager Ferrero Nederland: ‘De Nationale Sportweek is een heel sterk platform om kinderen te bereiken en in beweging te brengen. Zeker nu de Sportweek is verhuisd naar september. Dat is de start van het sportjaar en van het schooljaar. Het idee is activiteiten tijdens de Nationale Sportweek te starten en vervolgens het hele jaar door te trekken. We zijn heel trots op het actieplan dat er nu ligt.’