GfK lanceert FutureWave

12-11-2014 (07:55) - Toeleveranciers

GfK heeft gisteren de GfK FutureWave gelanceerd, een methode om innovatiemogelijkheden te identificeren. Via deze methode wordt inzicht gegeven in culturele verschuivingen en nieuwe marktactiviteiten die van invloed zijn op de toekomstige markt. GfK helpt bedrijven te voorspellen in welke richting hun markt zich zal ontwikkelen en welke nieuwe voordelen consumenten zullen aanspreken. 
 
GfK gebruikt hiervoor een framework dat de ontwikkeling van de behoeften van consumenten koppelt aan nieuwe marktactiviteiten en ervaringen. Dit framework helpt om succesvolle innovatiestrategieën te creëren door een compleet beeld te schetsen van potentiële veranderingen. Ook verschaft het inzicht hoe veranderingen in een bepaalde markt vorm kunnen krijgen en consumentenbehoeften zullen beïnvloeden.
 
De kracht van GfK FutureWave is gelegen in een dubbel perspectief. De visie van binnen uit laat de dynamiek zien die de drijvende kracht is achter veranderingen in uw markt en op uw merk. De visie van buiten af laat de voordelen zien die in andere markten ontstaan en inspireren tot nieuwe ideeën in de eigen markt.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.