Nederlands’ eerste OOH campagne op basis van live vliegdata

11-07-2017 (10:19) - Toeleveranciers

Mediaxplain* heeft een primeur als het aankomt op Programmatic Digital Out of Home: real time media inkopen op basis van specifieke vluchtgegevens. Voor een opdrachtgever die zich deze zomer op de internationale toerist richt, ontwikkelde Mediaxplain* een doeltreffende mediastrategie. Hierbij komen reizigers uit datageselecteerde high potential landen, op Eindhoven Airport en Rotterdam The Hague Airport, via schermen bij de bagageband direct in contact met de boodschap van de adverteerder.


Het digitale tijdperk vereist een vernieuwde digitale aanpak. In dit kader heeft Mediaxplain* ervoor gekozen om Programmatic Digital OOH te combineren met live vliegdata; iets wat nog niet eerder is gedaan in Nederland. Zodra er een vliegtuig van een van de high potential landen aankomt, ontvangt het systeem een signaal. Deze trigger geeft door dat relevante reizigers hun bagage bij een specifieke bagageband komen ophalen. Juist op dát moment koopt Mediaxplain* in samenwerking met MyAdBooker een digitaal scherm in waar de boodschap van de opdrachtgever zichtbaar wordt. Zo wordt de juiste doelgroep bereikt, op het juiste moment. 


one step ahead

Rick Wouters, Head of Programmatic bij Mediaxplain*: “Mediaxplain* is voortdurend op zoek naar manieren om vooruitstrevend te blijven in het ontwikkelen van nieuwe campagnes. Hierbij wordt big data of data steeds belangrijker in al onze campagnes. Vandaag is de beurt aan Out of Home, volgende week wellicht al TV. Het medialandschap zal daardoor steeds specifieker en gerichter worden.”