Nieuwe technologie voor media inzet

08-09-2014 (00:00) - Toeleveranciers

Tijdens IFA (5-10 sept. in Berlijn), dmexco (10-11 sept. in Keulen) en IBC (11-15 sept. in Amsterdam), zullen marktonderzoekbureau Fraunhofer FOKUS, en smartclip, marketing platform voor multi-screen digitale video advertising, een nieuwe  technologische oplossing demonstreren voor media inzet in steeds verder samensmeltende advertentie markten van TV en Internet.

De partners laten zien hoe video content ingezet kan worden op de diverse beschikbare devices en platforms via DVB (digitale video broadcasting), HbbTV (op dit moment aangeboden via UPC en diverse TV merken) en DASH. Een van de absolute highlights hierbij is de dynamische integratie van digitale video advertising. Deze kan real time aangeboden worden, zowel bij het bestaande lineaire TV aanbod als bij on-demand TV content. Door de integratie van HbbTV 2.0 standaard features, ondersteunt deze techniek second screen functionaliteiten en biedt het een koppeling naar aangeboden video items en ingezette reclame via de HbbTV technologie.