Programmatic buying-primeur voor MediaScience

01-04-2015 (07:40) - Toeleveranciers

Digitaal marketingbureau MediaScience start met een outdoorcampagne via programmatic buying. Hiermee is het marketingbureau naar eigen zeggen wereldwijd het eerste bureau dat snelwegreclame programmatic inkoopt. 
 
Samenwerkende partijen binnen deze campagne zijn radiobedrijf Sky Radio, exploitant in buitenreclame OOHA Media en technologiebedrijven My Adbooker en Platform 161.
 
Het outdoorscherm waarop digitaal wordt ingekocht is gelegen aan de A2 bij Vianen. Wanneer er file staat, wordt een andere uiting getoond dan wanneer er geen file staat. Hierbij wordt gebruikgemaakt van realtime data van Rijkswaterstaat. De snelheid van de voertuigen langs het scherm bepaalt welke uiting wordt getoond. Wereldwijd is dit het eerste snelweg scherm dat via big data in kan spelen op de omgeving waar het staat. 
 

Jurjen van Vliet, OOHA Media: ‘Middels het aanbieden van onze reclamevoorraad via programmatic buying kan een adverteerder veel gerichter adverteren per dag(deel) en inspelen op filemomenten. Tel daarbij op dat we realtime kunnen voorzien in het aantal passanten data, en je begrijpt dat de adverteerder optimaal zichtbaar kan zijn conform zijn communicatiedoelstellingen en waar nodig kan bijsturen. Geniaal in digitaal, lijkt me!’