Stroom zet Sensor in

25-09-2014 (07:57) - Toeleveranciers

Met de introductie van Sensor Channel Analytics, zegt Stroom haar klanten direct inzicht in de effecten van zowel offline als online reclamecampagnes op hun sitetraffic en merk- & reclamebekendheid te kunnen bieden.
 
Dankzij een koppeling tussen de Google Analytics data enerzijds en de media data anderzijds worden de campagne effecten op uurbasis in het Sensor dashboard in kaart gebracht. Verder is te zien hoe de merk- en reclamebekendheid zich ontwikkelt. Door binnen Sensor alle campagnes te rapporteren op basis van bruto contacten kan er bovendien een vergelijk worden gemaakt tussen radio, TV en online media.
 

‘Voor veel adverteerders is extra site traffic een belangrijke indicator van het succes van hun campagne. Daarbij is het vaak een doorn in het oog dat de effecten van offline media zo moeilijk meetbaar zijn. Als men extra traffic meet, dan  is het vervolgens ook nog lastig om te bepalen welke kanalen hier in welke mate aan hebben bijgedragen. Met Sensor bieden we hier een antwoord op en kunnen we nu dus ook de CPC van TV vergelijken met bijvoorbeeld online display’, aldus Remco de Stigter, Research Director bij Stroom.