Thijsen Media Group maakt prijs drukwerk transparant

17-12-2014 (00:00) - Toeleveranciers

Thijsen Media Group (TMG) heeft de prijzen voor zijn drukwerk transparant gemaakt. Ze zijn te vinden in een nieuw prijzenoverzicht, dat deze week onder retailers wordt verspreid.

Algemeen directeur Ernst Thijsen: ‘Veel retailers betalen al jaren veel te veel voor hun drukwerk, soms tot 25 procent. Aan de hand van ons overzicht kunnen ze zien hoeveel.’
 
Het gaat om de prijzen van de 240 meest voorkomende formaten en oplagen. Deze zijn opgenomen in een brochure die onder retailers in Nederland wordt verspreid. TMG claimt hierin dat de eigen prijzen tot 25 procent lager liggen dan elders, omdat andere leveranciers hun klanten niet laten meeprofiteren van de steeds lagere kostprijzen.
 
Het is de eerste keer dat een van de marktleiders zijn prijzen zo openlijk bekend maakt. Volgens Ernst Thijsen is het een logische stap: ‘Het is tijd dat de markt wakker wordt geschud. Dankzij technologische ontwikkelingen, toegenomen efficiency en de lagere grondstofprijzen hoeft drukwerk niet meer zoveel te kosten als enkele jaren geleden. Toch zien we dat de meeste leveranciers hun prijzen handhaven.’

Bang voor een prijzenoorlog is Thijsen niet: ‘Ik zou bijna zeggen: die is allang begonnen. Alleen weten veel retailers het nog niet. Drukkerijen die de afgelopen jaren hebben geïnvesteerd, kunnen prima dit soort prijzen bieden. Sterker nog: dat zijn ze aan hun klanten verplicht. Daarom hebben wij deze stap nu genomen.’


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.