Winnaar Serious Request-Billboard op Amsterdamse Stadhouderskade

22-05-2017 (11:10) - Toeleveranciers

Dennis Verweijen bracht het hoogste bod uit op het Serious Request-Billboard en brengt nu zijn boek over het leven met ongeneeslijke acute myeloïde leukemie onder de aandacht. 

 
Op de Stadhouderskade in Amsterdam is momenteel een Billboardposter te zien die voorbijgangers weer even met beide benen op de grond zet. Dennis Verweijen bracht eind december met 2850 euro het hoogste bod uit op een Billboard naar keuze tijdens de jaarlijkse veiling van 3FM Serious Request en vraagt nu in het centrum van de hoofdstad aandacht voor zijn aangrijpende boek ‘Papa’s Bloed’. 
 
ongeneeslijk
In zijn boek vertelt Verweijen (37 jaar) over hoe in 2015 bij hem de levensbedreigende en voor hemzelf inmiddels ongeneeslijke ziekte acute myeloïde leukemie is geconstateerd. Verweijen: “Mijn drukke sociale leven kwam plotseling op een laag pitje te staan en om een goede invulling te geven aan mijn tijd ben ik gaan schrijven. Je leest alle heftige, maar ook zeker mooie intense momenten die ik de afgelopen periode heb beleefd. De rode draad van het verhaal is de kinderwens van mij en mijn vrouw, de zwangerschap, het verlangen naar de geboorte en de grote onzekerheid of ik de bevalling wel of niet mee zou maken.” 
 
Stichting Matchis
Verweijen heeft aan zijn boek ook een stichting gekoppeld. Stichting Matchis zet zich onder meer in om zoveel mogelijk stamceldonoren te werven. Voor veel patiënten met een soortgelijke bloedziekte als Verweijen, is transplantatie van stamcellen van een stamceldonor vaak de laatste kans op leven. Verweijen wil het belang van stamceldonorschap onder de aandacht brengen en een groot gedeelte van de opbrengst van Papa’s Bloed gaat dan ook naar Stichting Matchis.
 
Verweijen: “Ik ben onder de indruk van het affiche! Erg mooi om op deze manier, in hartje Amsterdam, reclame te maken voor het boek en daarmee mijn boodschap ‘Nooit te ziek om te dromen’ te verspreiden.”

bijdrage leveren
Om een bijdrage te leveren aan 3FM Serious Request 2016 stelde Buitenreclame-exploitant en stadsmeubilairbedrijf JCDecaux samen met drukkerij GrafiPlaza een Billboard ter beschikking voor de veiling van het jaarlijkse initiatief. Hierdoor kreeg iedereen de mogelijkheid om twee weken zichtbaar te zijn met een Billboardposter op een locatie naar keuze. Dit jaar zetten 3FM en het Rode Kruis zich in voor slachtoffers van longontsteking.