Agenda


Influentials Conference

Congres

Influentials Conference

do 4 april 2019 - Het influencer marketing platform Influentials gaat de eerste editie van de Influentials Conference organiseren. Tijdens de conferentie zullen influencers en bedrijven inspireren door openhartig geheimen te delen achter succesvolle campagnes. Influencer Yara Michels zal de eerste editie van het evenement hosten.

Het influencer marketing platform Influentials gaat de eerste editie van de Influentials Conference organiseren. Tijdens de conferentie zullen influencers en bedrijven inspireren door openhartig geheimen te delen achter succesvolle campagnes. Influencer Yara Michels zal de eerste editie van het evenement hosten.


In 2018 werd ruim 5 miljard euro uitgegeven aan advertenties op Instagram. Een nieuwe industrie is ontstaan, maar wie of wat bepaalt het succes? Wie zijn de winnaars en wie zijn de verliezers? Deze vragen worden beantwoord tijdens de eerste editie van de Influentials Conference.


Sprekers

De samenwerking met influencers bepalen de online waarde van merken meer dan ooit. Welk overzicht, inzicht en doorzicht heb je nodig om hier grip op te hebben en te houden? Hoe kom je tot een influencer marketing strategie afgestemd op jouw bedrijf? Wat moet je doen nu de grenzen tussen public relations, marketing, waardecreatie en reputatiemanagement sneller dan ooit vervagen? Deze onderwerpen worden behandeld door ervaren influencer marketing sprekers.

Elke week worden nieuwe sprekers bekendgemaakt. De eerste sprekers zijn:

• Jan Roos, Head of Social bij PostNL. Jan wist afgelopen jaar succesvol negatieve reacties op social media te tackelen door de inzet van influencer marketing. Hij gelooft heilig in de inzet van influencer marketing en zal de geheimen van zijn strategie onthullen.
• Lena Sommerdijk, Founder van L’Agency. Lena werkte 5 jaar als marketeer bij ELLE waar ze de influencer marketing industrie zag ontstaan. Ze besloot deze kennis te bundelen en aan de slag te gaan als project manager bij IMA. Daar voegde ze nog een dosis ambitie aan toe en richtte haar eigen influencer agency op. Dat Lena snapt hoe influencer marketing werkt, blijkt: ze vertegenwoordigt nu grote talenten als Yara Michels, Claartje Rose en Nicole Huisman. Lena is bij uitstek de persoon die kan vertellen over hoe je via verschillende kanalen de ideale influencer campagne ontwikkelt.

• Romina Benfatto, Social & PR Brand Manager bij L’Oréal Paris. Romina heeft dagelijks te maken met veel verschillende doelgroepen binnen haar merkenportefeuille, die ieder vragen om een ander soort influencer. Na jaren van experimenteren kent ze nu de formule voor succesvolle influencer marketing campagnes. Haar geheim is de perfecte mix van macro- en micro influencers.

• Michael Joustra, Head of Influencer Marketing bij Wannahaves. Michael zette de influencer marketing afdeling van kledingmerk Balr op, waarvoor hij grote namen wist te strikken zoals topatleet Daniel Alves en bekendheden als Ed Westwick. Nu werkt hij voor digital agency Wannahaves en ontwikkelt hij toonaangevende influencer marketing campagnes voor bedrijven.

• Amber Haank, Senior Consultant bij PR-bureau Glasnost. Amber is verantwoordelijk voor het Lifestyle portfolio en zit bovenop de laatste ontwikkelingen rondom Native Advertising & Influencer Marketing. Ze is de drijvende kracht achter de succesvolle Magnum Pyjama Party en Magnum Mansion. Tijdens de eerste editie van de Magnum campagne werden 300 influencers ingezet en een mediawaarde gegenereerd van meer dan 4 miljoen euro. Daarnaast won Amber namens Glasnost een SAN Award en de Hashtag Award voor beste influencer campagne van 2018.

Yara Michels als Host


Met honderdduizenden volgers op social media en jaren actief in de business,
is Yara een bekend gezicht geworden in de Nederlandse online industrie. Ze is een ‘selfmade woman’ en een inspiratie voor jonge en ambitieuze vrouwen overal ter wereld. Tien jaar geleden begon Yara haar studie communicatiewetenschap aan de UvA en startte haar blog This Chick's Got Style. Geïnspireerd door buitenlandse sites deelde ze kiekjes van outfits, met vrolijke toelichtingen erbij.


Haar blog was al snel een succes wat betreft het aantal bezoekers én inkomsten. Na een jaar of twee wilden modemerken graag met haar samenwerken en werd ze, gesponsord, de wereld over gevlogen. Naast het creëren van online content heeft Yara als redacteur gewerkt voor ELLE magazine en bracht een marketingboek uit genaamd 'Focus on Fans', wat is genomineerd voor de Marketing Literatuurprijs.


In 2014 bouwde Michels haar site om tot Chapter Friday, een Engelstalig platform met artikelen over carrière, mode en interieur. Inmiddels heeft ze een groot bereik opgebouwd en heeft ze 170.000 volgers op Instagram, 36.000 abonnees op haar Youtube kanaal, is ze presentatrice bij SBS en Net5 en hoofdredactrice bij de LINDA meiden.