Agenda

Marketingtafel: Internal Branding

Regio zuid-west Nederland I - Opleidingen & Trainingen

Marketingtafel: Internal Branding

do 7 september 2017 t/m ma 27 november 2017 - Traditioneel ligt bij marketing de focus op het verspreiden van de belofte (external branding). De praktijk leert echter dat bedrijven die meer focus leggen op het waarmaken van de belofte (internal branding) succesvoller te zijn. Internal branding gaat over het consistent en consequent uitdragen van de merkpositionering in de interne organisatie door het merk te gebruiken als kompas. Wordt dit binnen jouw organisatie eigenlijk goed toegepast?

Wat zijn de laatste trends en hoe spelen we hier in de toekomst op in? Kortom, wil je dat alle neuzen dezelfde kant op wijzen en dat al je klanten een eenduidig beeld krijgen van jouw organisatie? Schrijf je dan snel in voor één van de marketingtafels van de NIMA Community Food & Agrimarketing in jouw regio. De eerste marketingtafel vindt al op 7 september plaats, schrijf je snel in want VOL=VOL. Let op: Event valt samen met de Dag van de Orchidee.
 
WAT IS DE MARKETINGTAFEL?
De Marketingtafel biedt deelnemers de gelegenheid om kleine groepen kennis en ervaringen uit te wisselen over 1 specifiek onderwerp of thema onder begeleiding van een gespreksleider die specialist is op dit gebied. Hierdoor leert de deelnemer een onderwerp vanuit verschillende perspectieven en praktijkervaringen kennen.
Het onderwerp van deze Marketingtafel is Internal Branding. Traditioneel ligt bij marketing de focus op het verspreiden van de belofte, op external branding. De praktijk leert echter dat bedrijven die meer focus leggen op het waarmaken van de belofte, internal branding dus, succesvoller zijn. Internal branding gaat over het consistent en consequent uitdragen van de merkpositionering in de interne organisatie door het merk te gebruiken als kompas. Na afloop ga je naar huis met nieuwe inzichten en kennis en heb je vooral je eigen aanpak en visie kunnen vergelijken met hoe anderen dit aanpakken. Dat levert nieuwe energie en inspiratie op!
Om de Marketingtafel voor iedereen zo toegankelijk mogelijk te maken vindt de Marketingtafel regionaal plaats. Na afloop worden de meest interessante inzichten en best practices verzameld en komt er een grote gezamenlijke sessie waarin deze worden besproken. Nadere informatie daarover volgt later op de website.

Datum Regio Locatie-Plaats
07-09-2017 Marketingtafel Internal Branding: Zuid West Nederland I Erfgoed-Moerkapelle
19-09-2017 Marketingtafel Internal Branding: Midden Nederland WUR-Wageningen
05-10-2017 Marketingtafel Internal Branding: Noord West Nederland NIMA-Amsterdam
19-10-2017 Marketingtafel Internal Branding: Noord Oost Nederland Emmeloord
09-11-2017 Marketingtafel Internal Branding: Zuid Oost Nederland De Vergaderij-Den Dungen
27-11-2017 Marketingtafel Internal Branding: Zuid West Nederland II SV.CO-De Lier

PROGRAMMA
16.00 uur | Ontvangst
16.15 uur | Voorstelrondje en introductie door voorzitter, Stef Beerens
16.30 uur | Inleiding op het thema door de gespreksleider, Stef Beerens
16.45 uur | Start van de eerste 4 presentaties: C.a. 15 minuten per deelnemer
18.00 uur | Soep met broodjes
18.30 uur | Start tweede ronde presentaties
19.30 uur | Discussie naar aanleiding van de presentaties
20.00 uur | Einde officieel gedeelte en start borrel
20.30 uur | Einde Marketingtafel

VOOR WIE?
Deze Marketingtafel is bedoeld voor marketingmanagers, brandmanagers, productmanagers, communicatiemanagers, marketingmedewerkers en salesmanagers.


PRAKTISCHE INFO:
Locatie:
Erfgoed Moerkapelle, Bredeweg 59
Tijd:
15.30 - 20.30
Tarief:
NIMA member: € 95,-
Normaal tarief: € 195,-