Agenda


SWOCC Symposium en 25-jarige jubileum

Symposium

 SWOCC Symposium en 25-jarige jubileum

do 5 november 2020 t/m di 6 oktober 2020 - Voor het tiende jaar op rij organiseert SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie) het SWOCC Symposium, waarbij wordt stilgestaan bij het 25-jarige jubileum van de stichting. Gezien de huidige coronamaatregelen zal het symposium dit jaar plaatsvinden in de vorm van een online jubileumbijeenkomst, die te volgen is voor een breed publiek. Tijdens deze middag vindt onder andere de lancering van het vernieuwde SWOCC Modellenboek plaats.

Wat zijn anno 2020 dé modellen op het gebied van marketing, merken en communicatie? Tijdens de online jubileumbijeenkomst presenteert SWOCC “Merkmodellen: de SWOCC Selectie”, een vernieuwde versie van het SWOCC Modellenboek én een online database van merkmodellen die je helpen bij het beantwoorden van merkmanagement vraagstukken. Dorkas Koenen (Chief Marketing Officer Rabobank) zal verder in gaan op het gebruik van modellen binnen een marketingafdeling.

Daarnaast wordt één van de presentaties verzorgd door Selma Brom, winnaar van de SWOCC Scriptieprijs 2020 en Margot Bouwman (jurylid SWOCC Scriptieprijs). Voor haar masterscriptie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen heeft Selma onderzoek gedaan naar de effecten van betekenisvolle verhalende reclames. De bevindingen van haar onderzoek laten zien dat ontroerende en inspirerende narratieve merkreclames de consument weliswaar een goed gevoel geven, maar averechts kunnen werken in het stimuleren van aankopen.

Normaal is het SWOCC Symposium alleen toegankelijk voor begunstigers van SWOCC, maar ter gelegenheid van het 25-jarige jubileum zijn alle geïnteresseerden welkom op dit online evenement. Wil je deze inspirerende middag bijwonen? Meld je dan aan via de website.