Appen met Ferry Bol over Altavia Unite

16-09-2021 (13:26) - Appen met

Retailspecialist Altavia Sumis en in-house creatief bureau FEL zijn verder gegaan als één: Altavia Unite. Hoe de herpsositionering eruit ziet en wat we kunnen verwachten van het Creative Production House horen we van Creative Director Ferry Bol.
 
WhatsApp-status: 
 
Hi Ferry! Anne van FONK hier. Ben je ready?
Goeiemorgen Anne, ik zit er klaar voor

Top! Kun je mij wat meer vertellen over de herpositionering van FEL?
Zeker! Ik ben 10 jaar geleden het creatief bureau FEL gestart, en 4 jaar geleden toegetreden tot de Altavia Group. Een frans onafhankelijk netwerk gespecialiseerd in retail marketing met 60 bureaus in 30 landen. Vanaf 2017 zijn we ook intern gaan zitten bij de nederlandse vestiging Altavia Sumis en samen gaan optrekken. Dit heeft geleid tot een sterke ontwikkeling samen en snelle groei.
Dit is de reden dat we dit jaar hebben gekozen voor een nieuwe positionering en samen verder te gaan onder één nieuwe naam

Vertel! Ik ben benieuwd :)
Met onze nieuwe naam Altavia Unite die we vanaf 16 september zullen lanceren, willen we velen disciplines en velden gaan vereningen. Zo vinden we dat we on- & offline wereld beter op elkaar moet aansluiten, de vele communicatiekanalen van een merk éénduidig moeten uitstralen. Mensen en merken veel meer met elkaar verweven moeten worden en consumenten van brands gaan houden.
Altavia Unite is het Creative Production House dat het middelpunt is tussen onze klanten en alle mogelijke communicatie uitingen. Van digital content, POS op de winkelvloer, campagnes tot merk & sales activaties.
Van strategie, concept tot productie en plaatsing.

Tof!
Hoe ziet de herpositionering er verder uit? Wat verandert er qua design bijvoorbeeld?
We zullen met een nieuwe frisse identiteit de wereld van morgen gaan veroveren.

Lekker ambitieus, I like it!
Ook zullen we ons bedrijf anders gaan inrichten en veel meer met zelfsturende hubs gaan werken. Zo houden we lijnen korter voor de klant en kunnen we de kwaliteit nog beter bewaken. Onze nieuwe hubs zullen bestaan uit: Social, Campaigns, Studio, Production, Tooling & Fulfilment,

Fulfilment, wat moet ik me daarbij voorstellen?
Met ons eigen warehouse leveren we bijvoorbeeld voor de HEMA elke 3 weken alle campagne middelen uit voor de ruim 747 vestigingen in 8 landen.

Ooh ja
leuk!
Met de naam FEL en jullie site wordt een vrij duidelijk verhaal verteld, hoe zorg je ervoor dat het verhaal van Altavia Unite na de rebranding ook duidelijk is?

We zullen ons in de nieuwe vorm niet gaan neerzetten als generalist maar als een echte specialist op de diverse disciplines. Zo kiezen we per service waar en hoe we ons verhaal op de juiste manier kunnen vertellen. Social vraagt om een hele andere benadering dan het leiden van een grote POS campagne.

Klopt, klinkt logisch
Wat kunnen we verder verwachten van Altavia Unite? Nog specifieke ambities?

Duurzaamheid is een belangrijke pijler in onze nieuwe koers. Een fijne en inspirerende werkomgeving voor onze medewerkers, duurzame relaties met klanten en in onze processen de wereld schoner te kunnen maken.

Tof, helemaal in lijn met MVO dus
Dankjewel voor je tijd Ferry! Ik ben benieuwd naar wat jullie gaan doen in de toekomst!

Jij ook bedankt Anne! Ik hou je op de hoogte