'Interactie is belangrijker dan bereik'

19-02-2016 (11:34) - Appen met

Influencer Marketing Agency (IMA) won de 3e ronde van SAN New Kids on the Block. We appen met Anneke Schogt, die vanaf begin dit jaar de Managing Director is voor IMA. 
 
WhatsApp-status: Hallo! Ik gebruik WhatsApp. 
 
Hallo Anneke, 
Leuk dat je even tijd maakt voor fonk vandaag. Allereerst van harte gefeliciteerd met het winnen van de 3e ronde SAN New Kids on the Block! 
In opperbeste stemming vandaag, of hoe voel je je?
‘Hi Jasper, dankjewel!
Altijd bijzonder als mensen op ons stemmen en dan winnen we ook nog de poll. Dus zeker weten een goed humeur vandaag :)’
 
Fijn! 
Is dit je eerste wapenfeit bij Influencer Marketing Agency? We zijn benieuwd hoe het je bevalt daar en wat je al bereikt hebt.
‘Het bevalt supergoed. Erg leerzaam om te werken in een bedrijf waar de gem leeftijd <30 is. 
Naast het winnen van deze poll, hebben we ook weer een paar nieuwe klanten overtuigd van de kracht van influencer marketing. We gaan aan de slag voor Calvin Klein en Teva in Europa. Zijn we super trots op!
Maar nog belangrijker, praktisch alle partnerships uit 2015 worden voortgezet. Voor ons een belangrijk teken dat we op de goede weg zijn. En dat is altijd fijn ;)’
 
Je bent na een paar jaar toch weer terug gekomen naar de reclamewereld en naar het ondernemen... waarom?
‘Ik zat een heeeeeeel lang antwoord te tikken maar ‘t is eigenlijk heel simpel.
Meer vrijheid en snelheid.’
 
en meer invloed?
‘Hahaha’
 
Waarom ben jij de New Kid?
‘Ikke niet, maar IMA ;)
Omdat we pionieren in een nieuw vakgebied influencer marketing.’
 
Met een erg groot bereik zag ik, hoe zet je dat in voor jullie klanten?
‘Bereik kan zeker groot zijn, maar nog belangrijker vinden wij interactie. Dan maak je echt impact.
Dat hangt allemaal af van de juiste mix van influencers en de contentstrategie.
Het mooie aan IMA is dat wij eigenlijk media en creatie ineen zijn. We bieden onze klanten samenwerking met een netwerk van 4000+ influencers in Europa. En we ontwikkelen in co-creatie met influencers het juiste verhaal om tot een gesprek te komen.
Poeh, na al dit tikken ga ik even koffie halen.'

Lekker, ik doe mee ;)
Zijn er plannen voor dit jaar, of is er iets anders dat je nog graag wilt delen?
‘Misschien wel leuk om te vertellen: omdat we dit werk al een tijdje doen hebben we veel data verzameld die we nu aan het omzetten zijn naar inzichten over wat wel/niet werkt voor onze klanten en influencers, zodat we samen dit vakgebied verder kunnen professionaliseren.
En kom je een keer bij ons op de koffie? Vinden wij gezellig.’
 
Doen we!
Bedankt voor je uitvoerige reacties, ik laat je duimen nu met rust ;) En veel succes, ook in de SAN New Kids on the Block.
‘Jij dank voor je interesse in IMA. Fijne dag!’