WhatsAppen met Emilie de Fautereau

26-12-2017 (12:00) - Appen met

Vlak voor het einde van het jaar lanceerde datingsite Lexa.nl haar nieuwe campagne Little Details, Great Stories. Het is tijd dat het daten een persoonlijke touch krijgt. Zeker in een tijd dat datingapps hoogtij vieren. We legden via WhatsApp contact met Emilie de Fautereau van Lexa.nl om erachter te komen hoe de datingsite standhoudt in het huidige datinglandschap, of er nog ruimte is voor traditionele datingapps. Kleine spoiler: voor de online dater ziet de toekomst er goed uit.  

 
 
WhatsApp-status: Hallo! Ik gebruik WhatsApp
 
Hoi Emilie. Jaap hier, van Fonk.
Hi Jaap.
 
Hoe is het daar? Eindejaarsdrukte?
Gaat goed, druk bezig met het lanceren van onze nieuwe campagne en het piekseizoen.
 
Piekseizoen, moet ik dat als positief (veel mooi werk) of negatief (deadlines, stress) zien?
Het is een mooie tijd, omdat we maanden hard hebben gewerkt aan de nieuwe campagne en nu gaan we het eindelijk lanceren.
 
Ja, tijd om online daten weer persoonlijk te maken, was het zo onpersoonlijk geworden?
Het was niet onpersoonlijk geworden, maar met de nieuwe campagne Litte Details, Great Stories willen we een stap verder gaan.
 
Op wat voor manier?
Door onze nieuwe features zoals Lara Bot (chatbot) en door muziek zijn er nieuwe manieren om meer te weten te komen over je potentiële date.
 
Was daar specifiek behoefte aan of is dit voor jullie eigenlijk ook een ontdekkingstocht?
We hebben gebruikersonderzoek gedaan onder singles voor deze nieuwe features, en daar zijn positieve resultaten uitgekomen.
 
Zijn daar toevallig ook nog leuke dates uitgerold? ;)
Lara geeft per dag zo'n 10.000 suggesties voor matches aan onze Members.
 
Je kunt ook gewoon een oproep plaatsen in een WhatsApp-interview op Fonk. Denk alleen niet dat dat direct tot 10.000 suggesties zal leiden.
Haha, ik denk inderdaad dat het er minder zullen zijn. Maar je kunt het altijd proberen ;)
 
Ik krijg altijd de indruk dat de wildgroei aan datingapps de doodsteek is voor traditionele datingsites.
Het is een markt met veel nieuwe concurrentie, maar weinig zijn blijvend. Lexa.nl groeit nog elk jaar :)
 
Verschil in doelgroep?
Onze focus is 30+ en daar zien we een groei.
 
Dat lijkt me inderdaad geen swipegrage generatie.
Het puur beoordelen van een match op basis van een profielfoto is wat online daten oppervlakkiger maakt. Met de nieuwe Lexa campagne willen we de nadruk leggen dat het juist belangrijk en leuk is om de kleine details van de ander te ontdekken als je gaat daten.
 
Er bestaat dus een mentaliteitsverschil tussen generaties?
Iedereen heeft zijn eigen behoefte in hoe ze willen daten. Door innovatie geven wij steeds nieuwe manieren om te daten naast onze huidige features, zoals de shuffle. Onze Members kunnen dan zelf bepalen op welke manier ze meer te weten komen over hun matches.
 
Daar kan ik je geen ongelijk in geven. Hee en tot slot: wat zijn naast deze campagne de eerstvolgende projecten waar jullie je mee bezig gaan houden?
Valentijn is natuurlijk altijd een belangrijk moment in het jaar :). Tevens gaan we aankomend jaar nog meer nieuwe features lanceren, maar daar kan ik je nog niets over vertellen.
 
He jammer. In dat geval wachten we rustig af. Hartelijk dank voor je tijd en uitleg en nog veel succes met de eindejaarloodjes!
Dankjewel en een hele fijne jaarwisseling alvast!