Whatsappen met Marcel van der Heijden van a friend of mine

03-04-2016 (18:24) - Appen met

Per 1 april sluiten a friend of mine en Second Degree zich aan bij digital agency TamTam. Gezamenlijk bouwen zij verder aan een internationaal netwerk van digitale bureaus. De groep telt nu ruim 260 online specialisten. We appen met Marcel van der Heijden, oprichter a friend of mine.

WhatsApp-status: Houston, we have contact.
 
 
Goedemorgen Marcel,
Een stralend mooie ochtend en voor jullie zeker, van harte met de nieuwe samenwerking!
Ik weet niet of je nog aan het ontbijt zit, maar heb je even voor een WhatsApp-interviewtje met (Jasper van) fonk?
[radiostilte]
is het berichtje goed bij jou aangekomen?
‘Yes! Ik zou zeggen laten we beginnen ;-)’
 
Hoe voelt de kersverse samenwerking?
‘Goed! We barsten van de energie en hebben erg veel zin in de gezamenlijke toekomst.’
 
Een sociaal hart en een glimlach gaan goed samen?
‘Wat ons betreft wel. De bureaus kennen elkaar al lang en werken al veel samen. We hebben hetzelfde 'digitale' DNA en er is een mooie klik qua mensen en company culture. En als wij ons werk op social goed doen, zou dat zeker voor een glimlach moeten zorgen!’
 
Waarom samen gaan, zijn jullie merken nog niet sterk genoeg?
‘De afzonderlijke merken zijn zeker sterk en alle bureaus zijn de laatste jaren keihard gegroeid. Maar we zijn allemaal expert binnen ons eigen digitale domein. Gezamenlijk kunnen we echt alle touchpoints binnen de digitale customer journey invullen; van SEO, display, social en online activaties tot mobiele apps, sites en selfservice omgevingen. En natuurlijk data & analytics om dit allemaal door te meten en te optimaliseren. Dat is waar klanten vandaag de dag echt naar op zoek zijn.’
 
De onafhankelijke merken blijven dus bestaan, maar wat houdt de samenwerking dan praktisch in? Met andere woorden: hoe gaat het vorm krijgen?
‘Aan de 'voorkant' gaan we in open & agile klanten teams waar de experts van verschillende bureaus in samenwerken. Dit is de synergie waar onze klanten van zullen profiteren. Grote uitdaging daarbij is dat je moet zorgen dat er geen interne 'muren' zijn. Dat gaan we realiseren door aan de 'achterkant’ intensief samen te werken op het gebied van resources: finance, HR,  kantoren, zelfde online systemen etc. Het klinkt simpel maar het scheelt als iedereen binnen je projectteam met Slack, Dropbox en Google Apps werkt en er 1 gedeeld belang is: de klant zo goed mogelijk servicen.’
 
Klinkt goed en helder, is er nog iets over de samenwerking dat je met de wereld wilt delen?
‘Ik denk dat we iets redelijks unieks aan het neerzetten zijn op het gebied van digital. En daar hebben we allemaal enorm veel zin in. Daarnaast worden ook de internationale ambities steeds concreter. En het einde van die gezamenlijke ambities is nog lang niet in zicht ;)’
 
Bedankt voor deze eerste reacties Marcel. Fijne reis naar Engeland
‘Graag gedaan! Thanks!’