Whatsappen met Robert Volten

23-06-2019 (14:54) - Appen met

Het redactieteam #lokhoffenvolten dat de afgelopen week verslag heeft gedaan van het Cannes Festival 2019, is terug op Nederlandse bodem. FONK heeft #Cannes2019 een week geleden gekickstart met een whatsapp interview met Guy Lokhoff. Vandaag sluiten we af met zijn 'wederhelft' Robert Volten. 

 

                                                                    Whatsapp status: Beschikbaar, tenzij ik niet reageer
 
He Robert het is zaterdag the day after Cannes. Hoe gaat het?
Laat ik het zo zeggen. Ik ben blij dat dit een whatsapp interveiw is. Je kan horen dat ik in Cannes ben geweest. Het was weer ouderwets gezellig en inspirerend.
 
En zo hoort het! Hoe is het dit jaar bevallen als FONK redacteur van het team #lokhoffenvolten?
Het was mega leuk met Guy (Lokhoff) om dit samen op te pakken. Daarnaast was het enerzijds heel interessant om de wereld waar we normaal werken vanuit de pers kant te zien en te ervaren. Anderzijds heb ik mega respect voor journalisten gekregen.  Pfff best zwaar om elke dag artikelen aan te leveren gedurende de inspirerende drukte van Cannes.
 
Gelukkig! respect voor het immer ploeterende journaile :)
Zeker!
 
Terugkijkend: wat is je dit jaar het meest opgevallen aan Cannes?
In hoeveel woorden?
 
Nou, ehhh, app lengte dus. Bondig?
Haha. Zeker. Maar het was weer heel veel.
Het feest van Massive en de Monks was top. Weer.
De lunch met ra*w en Jonge Honden en bureau directeuren over de toekomst van het vak bij de Dutch Embassy.
In negatieve zin is het mij opgevallen hoe weinig adverteerders er zijn buiten CMO level.
 
Daar is dus nog steeds werk aan de winkel voor de Cannes organisatie. Minder navelstaren en meer inclusief: hoe moeten ze dat aanpakken volhgens jou?
Kosten kaartje moeten omlaag. Nu iets van 3500 euro. Das een goed begin.
 
Eens, al is het wel zo dat ook de sprekers zich wat fees betreft bescheidener op mogen stellen om Cannes bereikbaarder te maken. Ligt in het zoeken van de dialoog van de dialoog een rol voor Nederland, denk je?
Iedereen die het festival en warm hart toedraagt moet helpen het festival succesvol te laten voortleven.
 
Yeah, Zeg het voort!
Zal ik doen. Ik vrees dat ik nog maar tijd heb voor een vraag ;)
 
Die komt nu: wat vond je van het aantal winnende NL campagnes en wie is jouw favoriet?
 
Ben je er nog?
Het was een teleurstellend aantal. Maar ja. Dat kan gebeuren. Mijn favoriete case dit jaar was paving the pizza van dominos. Een case die een functioneel en kwaliteitsprobleem super goed onder de aandacht brengt. Waardoor de perceptie van dominos kwalitatiever wordt.
Maar die was helaas niet Nederlands.
Achtung Sprookjes was mijn favo.
Net als centraal beheer's auto commercial.
Zo lang laatste bericht.
 
Mooie en eerlijke conclusie. Dank voor dit vraaggesrpek en je inzet in Cannes voor het vak en FONK!
Helaas heeft centraal beheer niet gewonnen trouwens ;)
Geen dank
To snel.
 
Yes, en voor nu: geniet van het weekend