Appen met Diederik Broekhuizen van The Best Social Awards

Appen met Diederik Broekhuizen van The Best Social Awards

04-06-2021 (07:00) - Appen met

The Best Social Awards 2021 zitten erop - zowel de audience als de business genomineerden en winnaars laten de enorm snel groeiende natuur van social media zien - ook zijn er flink wat inhakers op de coronacrisis en komt AR op - FONK sprak Diederik Broekhuizen, oprichter van The Best Social tussen de bedrijven door voor een korte reflectie op de winnaars.
 
Hi Diederik! Anne van FONK hier. heb je tijd om even te appen?
Zeker

De achtste editie van the best social awards is alweer achter de rug! hoe kijk je erop terug?
Gisteren waren de business awards en vanavond de audience awards. De eerste show ging super goed, vond het zelf een visueel spectakel en ben super blij met de winnaars in de business categorieën.

Ja, vertel! welke cases en categorieën waren het meest opvallend?
omroep zwart is natuurlijk een bijzondere

Ja omroep zwart is een prachtige case met een geweldig bereik. Bijna iedereen op social heeft daar wel iets van voorbij zien komen en social had een super belangrijke rol in het succes van de aspirant omroep.
Ben zelf zeer gecharmeerd van het feit dat Ijssalon Dolce de winnaar is van Beste Merk op TikTok

En ontzettend veel bureaus werkten mee natuurlijk
ja bijzonder inderdaad! dat zo'n triviaal bedrijf zulke toffe socials erop nahoudt
Dat kleine partijen de giganten kunnen verslaan laat zien dat iedereen met relevante creatieve content awards kan winnen en vooral dus succesvol op social kan zijn. Daar heb je niet altijd ontzettend veel bureaus voor nodig maar vooral enthousiasme en interesse in het medium

precies
Wat is je analyse op de inzendingen en winnaars dit jaar? wat zijn de trends?
Hele toffe dingen gezien op het gebied van augmented reality
Die ontwikkelen gaan hard en social zal steeds meer augmented reality gaan toepassen en innoveren
De pandemie had natuurlijk ook veel effect op het werk. Bedrijven moesten zich razendsnel aanpassen en moesten meebewegen met corona
 
Inhakers hierop kunnen natuurlijk hit or miss zijn
Ja GoSpooky heeft het ook goed gedaan natuurlijk
Ja. Waren ook heel veel genomineerd
Zij maken innovatief werk en passen zich goed aan aan de tijd waarin we leven. Met een jong team weten ze echt impact te maken.

Zijn er nog verschuivingen te merken over de afgelopen aantal jaar?
Dat is een enorme vraag
Want het verandert allemaal zo snel
Elk jaar verandert de branche Gigantisch
Platforms evalueren, content ook, de teams, de vorm, de innovaties

Haha, ik heb de tijd hoor ;)
Haha ik niet
 
Maar jij bent vast en zeker druk met de editie van vanavond
;(

Snap ik, succes nog! Dankjewel voor wat context
Vind het leuk om nog wat vragen te doen maar voel qua die laatste vraag dat ik dan een essay moet typen haha
Waar ben je specifiek benieuwd naar qua ontwikkeling social?

haha ja snap ik
Want het verandert qua maatschappelijke impact, qua video / statisch / animaties, financiële branch, platforms veranderen in populariteit, etc etc

Wat ik interessant vind is dat je als merk echt een bepaalde stijl kan ontwikkelen op social
bijvoorbeeld bol.com heeft heel duidelijk op instagram en Facebook slimme en brutale inhakers
Ik associeer daarom heel erg dat type advertising met hen
Ja daar zit een duidelijke strategie achter
Het loont echt om tijd te investeren in een strategie

ik vraag mij af of er andere merken zijn die zo'n zelfde soort ontwikkeling hebben doorgemaakt en ook met hun eigen strategieën uniek zijn
Dat straalt af op je merk en zal de doelgroep herkennen en waarderen als het matcht met hun verwachtingen

Ja precies
Pathé, NOS, Netflix en bijvoorbeeld ING hebben een hele duidelijke merkstrategie op social

Ja, nice!
en wat betreft audience? wat verwacht je?
Haha ik weet natuurlijk de winnaars al
Daar zie je ook enorm de impact van de pandemie
Veel van de genomineerden én winnaars hebben echt het verschil gemaakt tijdens de pandemie via social

Oh
Tof!
Nou ik laat je bij deze gaan
Succes nog met de voorbereidingen!
Jij veel dank voor het interview

Jij bedankt! 
 
Fotocredit: Kirsten van Santen