WhatsAppen met Boudewijn de Jong

25-02-2020 (13:11) - Appen met

De uitslag van de derde New Kid on the Block poll is bekend en de longlist zo goed als gevuld. Pünktlich heeft als winnaar van deze laatste poll in ieder geval een plek op de lijst veroverd. Het was een spannende race. We appten met een drukke Boudewijn de Jong, eigenaar van het Groningse bureau.
 
WhatsApp-status: Hallo! Ik gebruik nu ook WhatsApp.
 
Hoi Boudewijn, Ilja hier, Ben je er klaar voor?
Yes!
 
Klaar met vergaderen? Ik stoor je toch niet tijdens de lunch hè?
Nee ik moet nog lunchen :) Net een pitch achter de rug!
 
Oke ik zal je niet te lang ophouden ;) Gefeliciteerd met jullie 1e plaats in de poll.
Ja, thanks! Tweede keer op tijd hè
 
Zo lunchen met champagne en taart?
Nog net iets te vaag (ivm nog geen uitslag), maar anders doen we dat morgen met alle liefde ;)

Ja want het was best spannend he! Maar het is jullie gelukt. Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen?
Veel van onze klanten lastig gevallen! En andere groepapps gespamd uiteraard
 
Hoe is het trouwens daar in het hoge noorden? Is de storm gaan liggen? Hier wel gelukkig. Zonnetje nu
Altijd een graad kouder dan in het westen, maar verder prima en alle storm overleefd!
 
Hé wat maakt Pünktlich volgens jou De New Kid? 
Afgelopen jaar verder gegroeid en onze missie om een transmediale benadering toe te passen wordt steeds meer geadopteerd door onze klanten!
Wat leidt tot betere cases en sterkere concepten!
En tot nieuwe klanten
 
Transmediaal? Is dat wat anders dan multimediaal? Kan me wel wat bij de term voorstellen, maar ben nieuwsgierig naar jullie invulling
Dat we concepten zo lenig willen ontwikkelen dat ze op ieder kanaal/doelgroep het beste tot haar recht komt (evolutie op cross-mediaal). Een campagne zien we als een grote storyworld waarbij alle puzzelstukjes samen in elkaar passen en een grote puzzel vormen.
 
En wat is dan precies de evolutie? De meerwaarde in vergelijking met cross-mediaal? Dat is namelijk ook op maat creëren voor verschillende kanalen toch?
Beter toespitsen op kanaal, maar ook doelgroep/interesse. Bij cross-mediaal blijft de boodschap hetzelfde en wordt er bijv. alleen een korte versie van de tvc gemaakt voor online. Wij proberen iedere uiting zo relevant mogelijk te maken voor de beoogde ontvanger
 
Ah duidelijk. Echt iets waar potentiele klanten op zitten te wachten lijkt me. Gaan de zaken goed?
Ja afgelopen jaar verdubbeld en mooie nieuwe klanten / campagnes mogen doen voor o.a. Huawei, Netflix en Take Away.

Dat is goed nieuws. En dan nu op naar de New Kid on the Block verkiezing. Succes!!
Ja, zou leuk zijn als we dit jaar een ronde verder komen ;)

Dank je wel voor je tijd en eet ze. fijne middag!
Thanks en jij ook