WhatsAppen met Gregor Jaspers

24-04-2018 (17:11) - Appen met

We ontvingen een ronkend persbericht voor een nieuwe gezichtscrème voor mannen en zelfs met een vitaminelijn, onder de naam 'The Grey'. De naam verbaasde ons een beetje want grijs is niet iets dat je direct hiermee associeert. Genoeg reden om even contact te zoeken met bedenker en ondernemer Gregor Jaspers.


WhatsApp-status: available

 

Heb je heel toevallig even tijd?
Ja hoor!

Top! We zagen vandaag het persbericht binnenkomen en we vroegen ons meteen af: vanwaar die naam 'The Grey'? Grijs is niet iets waar je meteen aan denkt bij een fris gezicht? :)
Haha Jaa dat is vaak de eerst gestelde vraag , grey is mijn bijnaam vanuit gregor is grey een makkelijke verbastering , maar ook is bij mannen de grootste angst bij ouder worden de grijze haren deze zijn vaak het vroegst zichtbaar. Vandaar deze naam de combinatie van beide.

We dachten eventjes aan Fifty Shades of Grey
Nee staat daar volledig los van. Hoewel de hoofdrol speler zeker een goed verzorgd uiterlijk heeft!

Ja dat scheelt :) Kun je iets vertellen over waarom je hiermee begonnen bent? Design ziet er heel mooi uit
Ik kom oorspronkelijk uit de kleding met een grote voorliefde voor mooie huidverzorging en geuren, en doordat ik veel moest reizen voor mijn werk en ik merkte dat ik steeds meer producten ging meeslepen ging ik op zoek naar een compacte verzorgingslijn. Maar kon deze niet vinden ik miste in ieder lijn wel iets. Of het was niet rijk genoeg in actieve ingrediënten of de lijn was niet compleet of de geur was niet goed. Ga zo maar door. Uiteindelijk bleef ik slepen met die toilettas gevuld met dames en heren producten. Toch bleef dit knagen. Ik begreep gewoon niet waarom er niet een mannenlijn was die net zo goed was als de high end dames producten maar dan compacter handzamer ( heb je wel eens een pot dagcreme van Chanel mee gesleept. Groot vierkant gouden dop en 30ml inhoud !!). Dus toen het moment daar was dacht ik, ik doe het zelf.

Mooi, maar het lijkt me best wel lastig om goede producten te (laten) maken? Ben je naar een producent gegaan met een lijst met wensen?
Dat was zeker lastig, in het begin helemaal. Maar na veel zoeken ben ik bij een fantastisch laboratorium terecht gekomen samen met 2 product ontwikkelaars/laboranten zijn we aan de slag gegaan. Ik had een wensenlijsje, zij de kennis en na 2 jaar ontwikkelen staan we hier.

Je hebt een PR bureau ingeschakeld voor de promotie, denk je zelf ook mee over de campagne en wat kunnen we nog verwachten?
Ik heb in het verleden veel winkels opgezet, concepten bedacht en branding strategieën ontwikkeld maar nooit 100% in eigen beheer. Nu ik The Grey heb kan ik eindelijk 100% mijn eigen gevoel en visie hier in kwijt. Dat gaat vanaf de ontwikkeling van product tot aan de verpakking van fotografie tot aan marketing en communicatie. Ik ben in de gelukkige positie heel veel fantastische mensen om me heen te hebben die heel creatief zijn of enorm zakelijk onderlegd. Deze mensen staan mij bij of ik werk close met ze samen. De fotografie is samen met Philippe Vogelenzang en Ferry van der Nat gedaan. Ik ken beide al jaren en eindelijk kan ik met ze werken. Maar ook omdat ze op dit moment de allerbeste zijn in Nederland en mij volledig begrijpen. Hetzelfde geldt voor de PR. Mandy en Simone, die ken ik al 15 jaar en ze weten wie ik ben en hoe ik werk dus ook dit gaat vlekkenloos. Ik ben wel altijd in de leiding van wat er gebeurt.

Het is natuurlijk fijn om met mensen samen te werken waar je mee op één lijn zit en ook als je een beetje dezelfde smaak hebt.
Zeker, dat maakt communicatie veel makkelijker en je komt tot een grotere hoogte.

En wat is je online/ offline strategie? Vooral webshop of ook in winkels uit te proberen?
Er staat nog veel meer op de planning. We starten met 6 producten maar de nieuwe ontwikkeling is al in volle gang. Postmateriaal is nu ook in ontwikkeling. En er gaan vandaag 200 persdozen uit ter kennismaking.

Drukke dag dus!
Ik ben een ouderwetse hier in. Yep. !!! Heerlijk. Maar wat betreft online offline, ik ga aan sterke online aanwezigheid creëeren maar de juiste retailers zijn zo belangrijk. De eerste kennismaking in de juiste winkel bepaalt direct hoe de consument je product ervaart en inschaalt. Ik hou van retailers met visie en met passie. Kan niet wachten om met ze te werken. 

Website en design zijn heel mooi geworden. Veel succes ermee!
Dank je wel!